Deel dit artikel
-

Facebook schrapt gesponsorde berichten uit tijdlijn

Adverteerders kunnen binnenkort niet meer de likes en postings van consumenten gebruiken om tegen betaling in de tijdlijn door te dringen. Facebook schrapt het reclameformat ‘sponsored stories’ namelijk per 9 april.

De reclamevormen voor Page posts en page likes hebben zich afgelopen jaar zo ontwikkeld, dat er al sociaal relevante informatie in zit verweven. De sponsored stories zijn volgens Facebook daarom overbodig geworden en kunnen worden geschrapt.

Dit zal onder een aantal groepen tot verwarring leiden, maar de eerste reacties van kenners tonen hen niet geschokt. Gesponsorde berichten zouden sowieso al niet goed zijn om trouwe merkvolgers te genereren. Immers, het verhaal van een Facebooklid over een merk brengt maar tot op zekere hoogte merkwaarden over. En als het het bedrijf al fans oplevert, worden dat niet als al te hoog in kwaliteit geacht.

Met een blogbericht informeert de profielensite over de komende veranderingen waar adverteerders en hun bureaus vanaf begin april mee te maken krijgen. Het verdwijnen van de gesponsorde berichten is er slechts een. Het indikken van de targetingopties is een tweede.

Facebook brengt de targetingopties terug tot vier kerngebieden: locatie, demografie, interesse en gedrag. Die laatste is nieuw en zegt iets over handelingen zoals online winkelen en intenties.

Deel dit bericht

2 Reacties

Rinus

vind ik LEUK

vind ik LEUK

Remon

Persoonlijk niet zo veel problemen mee. Maar kan me voorstellen dat het voor sommige adverteerders wat minder is.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond