Deel dit artikel
-

Facebook start nieuwe advertentieformaten

Facebook heeft een nieuw advertentieformaat gelanceerd voor merken met een beperkt bereik, bijvoorbeeld omdat ze zelf geen webwinkel hebben. De advertenties verschijnen behalve bij Facebook ook bij Instagram en via het Audience Netwerk, het mobiele advertentienetwerk van het sociale netwerk.

Het formaat heeft als naam Collaborative Ads gekregen. Gebruikers kunnen in Ad Manager producten indelen in catalogi.

De eerste (Amerikaanse) klanten zijn geen kleine namen: Procter & Gamble en Samsung wisten tijdens de testfase die een jaar heeft geduurd consumenten te lokken naar de door eBay beheerde Turkse site GittiGidiyor.

Dinsdag werd door Facebook ook nog een nieuwe advertentieformule voor premium video content voorgesteld. Het gaat om het onderdeel Facebook Watch, waar uitgevers als The Economist korte video’s plaatsen. Voor Facebook Showcase, want zo heet de nieuwe formule, kunnen adverteerders reclame tegen vaste tarieven inkopen. Die reclames worden vooraf op kwaliteit beoordeeld.

Deel dit bericht

1 Reactie

Kees

Reclameterroristen als P&G en Samsung (“Dit programma wordt mede verpest door…”) en niets meer van koopt, lopen natuurlijk weer voorop.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond