Deel dit artikel
-

Facebook gaat advertenties in prikbord plaatsen

Facebook gaat vanaf januari advertenties plaatsen tussen andere berichten op het prikbord. De methode werkt net zoals met advertenties die nu aan de rechterkant van het scherm verschijnen. Adverteerders kunnen straks ook direct met klanten communiceren op Facebook. Het platform voert een aantal proeven uit met een soort Bel Mij-knop.

Facebook heeft vandaag bekendgemaakt dat het ook advertenties gaat plaatsen tussen de berichten van gebruikers op het prikbord, zij het voorlopig nog niet op mobiele telefoons. Ook zal de gebruiker hooguit één gesponsorde mededeling per dag onder ogen krijgen. Die ziet er dan ongeveer zo uit:

 

 

 

 

 

 

 

Facebook spreekt zelf van ‘gesponsorde berichten’. In de afgelopen maanden is al met een kleine groep adverteerders geëxperimenteerd. De zichtbaarheid van adverteerders wordt hierdoor enorm vergroot, omdat advertenties aan de zijlijn makkelijk genegeerd kunnen worden. De irritatie zou daardoor echter kunnen toenemen.

Facebook wil nog weinig kwijt over de nieuwe chatoptie voor adverteerders en ook is niet bekend wanneer het wordt gelanceerd. De proeven beperken zich tot Aziatische beheerders van bedrijfspagina’s.

Vrijwel alle grote sociale media platforms hebben inmiddels bedrijfspagina’s, oftewel pagina’s waar producten, bedrijven en diensten onder de aandacht kunnen worden gebracht. Naast Facebook hebben ook Twitter en GooglePlus dergelijke pagina’s gelanceerd.

Google introduceerde in november GooglePlus Pages en daarbinnen zijn videochats met consumenten mogelijk. Zover gaat Facebook dus niet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond