Deel dit artikel
-

Facebook verwacht nog steeds impact van anti-advertentietracking in iOS

Facebook lijkt maar weinig hinder te ondervinden van de anti-advertentietracking in iOS 14, waarvoor het telkens had gewaarschuwd. Het bedrijf vreesde heel wat inkomsten mis te lopen, omdat veel iPhone-gebruikers de advertentietracking zouden weigeren, ook als ze erom worden gevraagd.

Aan de cijfers is daarvan niets te merken. Die waren zelfs beter dan de voorspellingen van analisten. De omzet over het tweede kwartaal viel 56 procent hoger uit op 29 miljard dollar, waarvan 28,5 miljard kan worden toegeschreven aan advertentieverkoop. De winst was met 10,3 miljard zelfs het dubbele van vorig jaar.

Toch verwacht Facebook nog altijd tegenwind door platformwijzigingen, zoals de genoemde iOS-updates. Het bedrijf verwacht in het derde kwartaal een aanzienlijke impact in vergelijking met het tweede kwartaal. Toch houdt Facebook rekening met 73 miljard dollar omzet voor 2021.

Het aantal gebruikers stijgt ook nog steeds. Het aantal dagelijks actieve gebruikers steeg 7 procent naar 1,91 miljard. Het aantal maandelijks actieve gebruikers bedraagt 2,9 miljard.

Facebook maakte deze week bekend dat gegevens van tieners onder de achttien beter worden afgeschermd, zodat adverteerders hun reclames minder specifiek op die doelgroep kunnen afstemmen.

Adverteerders kunnen deze doelgroepen binnenkort alleen nog op basis van leeftijd, geslacht en locatie benaderen.

Op Instagram worden accounts van mensen onder de achttien bij het registreren voortaan standaard op privé gezet.

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond