Deel dit artikel
-

Facebook waarschuwt weer voor impact reclameblokkade Apple

Met het verschijnen van iOS 15 eerder deze week waarschuwt Facebook opnieuw dat de advertentiebeperkingen van Apple een blijvende impact hebben op het bedrijf.

Eerder dit jaar voerde Apple voor adverteerders belangrijke beperkingen door. Zo moeten iPhone gebruikers nadrukkelijk toestemming geven dat ze door adverteerders gevolgd willen worden. Geven ze die toestemming niet, dan kunnen adverteerders geen gerichte reclame tonen in apps.

Facebook product marketing VP Graham Mudd wijdde er woensdag een blogpost aan en zegt dat impact vooral duidelijk zal worden in de cijfers van het derde kwartaal. Voor het tweede kwartaal was van die impact nog niets te merken.

Mudd benadrukt dat Facebook optimistisch is over zijn meerjarige inspanningen om nieuwe privacyverhogende technologieën te ontwikkelen die de hoeveelheid persoonlijke informatie die het verwerkt minimaliseert, ‘terwijl we nog steeds gepersonaliseerde advertenties kunnen tonen en hun effectiviteit kunnen meten’.

In de blogpost geeft Mudd adverteerders conversietips.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond