Deel dit artikel
-

‘Facebook werkt aan slimme bril’

Facebook werkt samen met het Italiaanse bedrijf Luxottica, eigenaar van het merk Ray-Ban, aan zijn eigen slimme bril. Dat meldt onder meer CNBC News op basis van anonieme bronnen.

Google zag geen brood meer in Google Glass voor consumenten, maar Facebook ziet blijkbaar nog volop marktkansen. Mogelijk heeft dat alles te maken met de concurrentie van Snapchat, die zijn Spectacles brillen onlangs heeft vernieuwd. De samenwerking met Luxottica zou met name gericht zijn op de ontwikkeling van een soortgelijke slimme bril die voorlopig Stella is gedoopt. Mogelijk zit daar alleen een camera in.

Op langere termijn, vanaf 2023, zou Facebook een meer geavanceerde bril willen uitbrengen. Met die bril zouden telefoongesprekken kunnen worden beantwoord en wordt informatie weergegeven op brillenglazen. Het is niet duidelijk of Facebook ook aan augmented reality denkt.

Het project bij Facebook heet intern Orion en wordt aangestuurd door Facebook Reality Labs in Redmond, even buiten Seattle.

Naast Facebook werkt ook Apple aan een bril. In de code van iOS 13 zijn sporen gevonden die verwijzen naar een augmented reality-headset. Intern heet die bril StarBoard. De iPhone zou wel nodig zijn om content op de bril te tonen. De bril wordt niet voor 2020 verwacht.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

1 Reactie

Blockchain killer

Laat mij raden? Facebook kijkt mee via de camera en GPS” om de software te verbeteren” jaja; nu weten ze waar je bent en waar je vaak komt en wie er nog meer is….. Daar wordt de reclame op aangepast….. Dat mensen hier nog intrappen is echt totaal van de zotte!! Hoe dom zijn mensen nou eigenlijk??? En dan straks weer 5 minutjes verontwaardigd zijn zeker als de aap uit de mouw komt?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond