Deel dit artikel
-

Faillissement voor Athleteshop van oud-schaatser Yuri Solinger (update)

Webshop Athleteshop uit Groningen heeft zelf het faillissement aangevraagd. Bij het bedrijf van oud-schaatser Yuri Solinger werken tussen de 150 en 200 mensen.

De loodsen van Athleteshop aan de Atoomweg en de Rostockweg in de stad Groningen zijn volgens RTV Noord vrijwel volledig leeg, op wat rolcontainers een heftruck en manshoge foto’s van schaatsers na.

De webwinkel verkocht ooit 150.000 sportartikelen aan vijftien landen. Eind vorig jaar werd nog een groter pand betrokken. Het bedrijf leverde zijn artikelen ook via bol.com. In 2016 bedroeg de omzet zo’n 16 miljoen euro.

Athleteshop kreeg echter al geruime tijd geen artikelen meer aangeleverd en PostNL en DHL weigerden nog langer te rijden voor de Groninger webshop. Het heeft er alle schijn van dat klanten nog lange tijd aan het lijntje zijn gehouden. De webshop is inmiddels uit de lucht gehaald, zelfs zonder verdere toelichting.

Langebaanschaatsen Solinger begon zijn schaatscarrière bij Jong Oranje. In 1999 eindigde Solinger als tweede op het WK Junioren in Åmot/Geithus, achter wereldkampioen Mark Tuitert.

Tijdens zijn sportcarrière was Solinger al bezig met het programmeren van websites. Nadat hij diverse nichesites had opgezet, tipte investeerder Kees Koolen hem om één naam te gebruiken: Athleteshop. De start was in 2011.

‘Nederland was prima om te beginnen, maar ik wil hard doorgroeien naar een jaaromzet van 100 miljoen euro,’ vertelde Solinger aan Sprout.

In februari beloofde Solinger nog beterschap na een regen van klachten (ook bij Emerce.nl). De winkel verschoof de leverdata tot soms wel zes keer of het bezorgde de verkeerde artikelen. Ook in het buitenland liepen klanten tegen problemen aan.

Solinger vertelde bij VARA Kassa dat de problemen zijn ontstaan omdat met partners wordt gewerkt en men niet in alle gevallen eigen voorraad aanhoudt. “Daardoor neemt de foutmarge toe.”

Deel dit bericht

68 Reacties

Gi

Mooi! En die “geweldige” Solinger alle schulden uit prive bezit Laten betalen!
Looser!
Bedrieger!

Rob Segers

Hallo, ik heb nog een bestelling open staan voor fietscomputer van € 378,90 die betaald is, maar nog niet ontvangen. Wordt deze nog geleverd of wordt het bedrag direct terug gestort zodat ik ergens anders deze fietscomputer kan bestellen?
Graag zo snel mogelijk reageren, want ik vertrek volgende week met vakantie en heb deze computer nodig!

Henk

Ik wordt ook al een paar weken aan het lijntje gehouden met de smoes dat de leverancier even niet kan leveren en zou een alternatief onderdeel voorgesteld zijn maar daar staat niets van in de mail als ik zelf terug mail krijg ik geen antwoord en ook de telefoon wordt niet opgenomen en blijken nu dus failliet te zijn echt weer een luiezestreek ze wisten dit zelf al lang natuurlijk
Echt triest weer om dat zo te doen

Thijs

Artikelen tegen (vrijwel)kostprijs verkopen om binnen de betalingstermijn van de leverancier weer je geld te hebben is geen strategie. Vele leveranciers stopten met AS om deze prijsstrategie, de slechte klantenservice en het late betalen.

Janine

Ik heb een fietskar besteld met waarde van 397 euro. Ze hebben niks geleverd….hoe krijg ik mijn geld nou terug?

Erik Tummers

Faillissement Athleteshop

Ik wordt ook al een paar weken aan het lijntje gehouden met de smoes dat de leverancier even niet kan leveren, moest zelf steeds informeren hoe het met mijn bestelling zat, als ik bel krijg je mooi muziekje maar na 17 minuten word ook de telefoon niet opgenomen. Vervolgens na 1,5 maand van uitstel van levering de order geannuleerd en creditnota laten aanmaken voor geld retour maar ook dan geen geld terug op rekening na dikke 10 werkdagen en blijken nu dus failliet te zijn, echt weer een luiezestreek ze wisten dit zelf al lang natuurlijk gezien ze de klanten gewoon met een kluitje in het riet hebben gestuurd en ook de artikelen bleven op de website nog gewoon op voorraad te koop staan en sturen ze klanten e-mails met 10% korting codes en zo dus geld bij nietsvermoedende consumenten los maken terwijl
de onderneming financieel in zwaar weer zit en met lege magazijnen zit.
Denk je met een vertrouwd bedrijf te maken te hebben.
Echt triest weer om dat zo te doen en naar de artikelen of geld terug zullen we als klant wel kunnen fluiten.
Ik heb wel aangifte gedaan bij de politie en ConsuWijzer en probeer straks ook als curator bekend is om mijn geld, gelukkig niet zoveel €73,86, terug te krijgen.
Voor alle andere gedupeerden van deze onderneming hoop ik dat ook en wens ik hun succes hierbij.

Groeten Erik.

Linda

Hallo,
Als klant sta je toch nergens hoor in deze wereld,je moet steeds op voorhand betalen maar wanneer je pakket wordt verstuurd hangt volledig van de verkoper af.
Ook al komt er geen pakketje aan toch ben je uw geld kwijt.
KLANT IS KONING zeggen ze dan
KLANT is altijd de dupe ja
Alle gedupeerden moeten contact opnemen met de curator maar ja wie is dit???

Dennis Segers

Al 3 wachtende op een terugbetaling van 370€ daar ze niet konden leveren. Schandalige criminele praktijken!

Dennis Segers

Nadat bleek dat mijn besteld en betaald artikel, na meerdere keren uitgesteld te zijn geweest helemaal niet kon geleverd worden, is mij een terugbetaling toegezegd.

Nu lees ik her en der dat het faillissement is aangevraagd.

Blijven bestellingen en betalingen ontvangen, weten dat je niet kan leveren omdat je op de rand van het faillissement staat, vind ik ronduit crimineel en hoop dat dit dan ook zo vervolgd zal worden.

Dominique

op 21 juni hebben ze mij een creditnota opgemaakt. dit zou 10 dagen in beslag nemen. ja ik heb het dus mooi vlaggen. ik zal even informeren bij Visa of ze daar iets kunnen doen want ik deed de betaling met mijn visa kaart.
tis erg dat de gewone werkmens altijd de dupe is.

Kayee

Ook ik na twee weken wachten en twee maal een uitstel te berichten en bovendien dat de bestelde spullen zijn aan gekomen voor verzending, niets ontvangen. Weg 62,65 euro.
Yuri Solinger de eigenaar is een grote boef in mijn ogen, gaat hopelijk vervolg worden en dat ze hem privë maar helemaal leegschudden.
Ga dus ook aangifte doen van oplichting en crimineel gedrag.

Brigitte

Ik word al maanden aan het lijntje gehouden dat ze leveringsproblemen hebben, maar over 5 dagen sturen ze mijn kano op! Dit tot 5 keer beloofd! Vorige week gebeld, na 40 minuten in de wacht te hebben gestaan werd er opgenomen. Mijn eerste vraag was of ze failliet waren. Tien was het even stil. Nee mevrouw, hoe komt u daar nou bij?????? Order van mijn kano van bijna 300 euro geannuleerd. Het geld zou binnen 10 dagen teruggestort worden.
Daar kan ik dus naar fluiten!
Ik ga wel aangifte doen want ze maken gewoon reclame en je kunt gewoon bestellen!
Ronduit crimineel
Ze hebben niet in de gaten hoe hard mensen voor hun geld moeten werken!!!!
Gewoon schandalig!

Erik Tummers

De curator word door de
Rechtbank aangewezen daar aanvraag voor faillissement pas vrijdag is gedaan moet die nog toegewezen worden en dan zal dat normaal gesproken via website, die nu niet bereikbaar daar alles bevroren is wat met activiteiten van Athleteshop te maken heeft, bekend worden gemaakt.
Dus de komende tijd even in de gaten houden op het internet.
Komt
Er dus toch op neer dat het een langdurige geschiedenis word waar jezelf achteraan moet rennen en waarschijnlijk niets oplevert.
Maar niet geschoten is altijd mis zeg ik dan maar.
Tis gewoon schandalig dat een bedrijf door gaat met verkoop van artikelen die ze niet meer op voorraad hebben en nooit meer binnen zullen komen en de mensen gewoon oplichten en bedriegen daar is geen excuus voor.

Danny - 18

Wordt ook al weken aan het lijntje gehouden door Joey van de klantenservicen. Nog steeds geen tafeltennis tafel. Had ik maar via paypal betaald.

Hennie

Ook ik heb betaald en niet geleverd gekregen, iedere keer weer excuses en een nieuwe verzenddatum. Nu was mijn bestelling onlangs ook geannuleerd en zou ik mijn geld terugkrijgen. Niets ontvangen.
De boeven starten zo onder een andere naam een nieuwe firma. Wij maar vol vertrouwen betalen.
Bah wat een nare wereld maken we er met elkaar van!

Dieter Gerits

Donderdag 28 juni mail gestuurd naar athletshop met vraag wanneer onze voetbaltafel (720€) geleverd werd. Ze hebben donderdag terug geantwoord dat ze op wo 3 juli wordt verzonden. Blijkt dat ze vr 29 juni faillissement aangevraagd hebben. Ze hadden dus evengoed ons geld kunnen terugstorten. Criminele feiten die ongestraft zullen blijven. Ik betaal vanaf heden enkel nog pas achteraf, onlinewinkels die deze betaalmethode niet hanteren zien mijn geld niet.
Groeten, Dieter Gerits (een domme Belg)

Marc

Gezien de vrijwel lege magazijnen moet dit binnenskamers al wel een tijdje bekend zijn geweest. De klantenservice berichte mij altijd snel bij mijn laatste bestelling. Ze hadden zeker de magazijnbedienden er ook o gezet, die hadden toch niets te doen. :p Ik zou geld terug krijgen maar dat is waarschijnlijk niet gebeurd. Zo even de rekening checken.

Melanie

Op 24 mei bestelling gedaan van een nomad slaapmatras. Helaas vooruit betaald, 184,-. Na een week ontving ik bericht dat de levertijd was vertraagd. Na een week opnieuw. Daarna kreeg ik bericht dat artikel niet meer leverbaar was en dat ik 15% korting zou krijgen op vervangend artikel. Ik heb om geld terug gevraagd. Er is keurig een creditnota aangemaakt en afgelopen dinsdag kreeg ik een e-mail dat geld is overgemaakt. Ik heb ongeveer 20 x gebeld maar slechts 1 z gehoor gekregen met smoesjes als e-mail lag plat. Ik grapte nog: jullie bestaan toch wel echt he? Ja hoor maakt u zich geen zorgen!!!!
Vrijdag nog niets op de rekening en weer gebeld. Na 10x 15 min geen gehoor. Ik kreeg per e-mail bericht dat de mdw zou navragen hoe hoe zit en dat dit wel heel vreemd was.
En vandaag 1/7 lees ik dat er diezelfde vrijdag faillissement us aangevraagd.
Hoezo belazerd????!!!!! Ik voel me zo stom dat ik hierin ben getrapt! Ik hoop dat dit persoonlijk wordt verhaald op de eigenaar. Dag 185,-….dit geld had ik ala jong gezin goed kunnen bwsteeen, nu ben ik bestolen…..

Jorr

1 keer vergeten om eerst de naam van een bedrijf te Googlen voordat ik een bestelling voor 110 euro deed. Heb na 1e en 2e uitstel pas het bedrijf opgezocht.

Op Trustpilot zag ik dat het foute boel was. Nog binnen de wettelijke termijn / 14 werkdagen order geannuleerd en credit factuur ontvangen op 21 juni. Geld zou binnen 7 a 10 dagen teruggestort worden.

Niks ontvangen uiteraard door deze boevenbende. Die al maanden lang met al het inkomende geld loon en andere schulden betaalden terwijl er allang niks meer uitgeleverd en bij leveranciers besteld werd.

Oplichting door goedkope prijzen en snelle levering met voorbedachte rade dat dit allang niet meer mogelijk was.

Yuri Solinger is blijkbaar een grote fantast die denkt dat hoe groter een bedrijf is hoe beter het zal lopen of misschien hoe meer mensen hij geld afhandig kan maken. Hopelijk verliest deze onbekwame pannenkoek zijn investeringen en daarbij zijn prive vermogen ook slinken, zodat hij niet nog een keer een bedrijf kan starten.

Armand

Zuur voor de mensen die daar wat besteld hebben. Goed voor de handel om het zo maar te zeggen. Bedrijven als athleteshop verzieken het voor de andere goedbedoelende bedrijven die wel netjes hun verplichtingen nakomen. En dat met die leveranciers is natuurlijk de grootste kolder, als je niet betaald dan leveren ze op een gegeven moment niet meer… de meeste leveranciers hebben hun shit goed op orde, dus daar zitten weinig foutmarges…

Diesmer

Na twee maanden wachten ook nog steeds mijn bestelling niet ontvangen. En inderdaad, steeds aan het lijntje gehouden dat er vertraging is opgelopen door het overstappen naar een nieuwe leverancier. Wat een walgelijke manier om je klanten te behandelen. Gek he, dat zo’n bedrijf failliet gaat

Saar

Allereerst: super vervelend voor iedereen die hier heeft gewerkt!! Ik hoop dat mensen niet in de problemen komen doordat salarissen niet zijn uitbetaald.

Ik heb zelf een verjaardagscadeautje besteld voor mijn zoontje.. zou na herhaaldelijke mailtjes waarin uitstel werd aangekondigd, toch rond 29 juni binnen moeten zijn. Ik heb helaas nog niets ontvangen 🙁
Als iemand tips heeft hoe ik mijn geld terug kan krijgen, dan hoor ik het graag!

Nicole

Ik heb mijn bestelling geannuleerd en zou mijn geld teruggestort krijgen, maar tot op heden nog niets ontvangen. Kan ik nu naar mijn geld fluiten of is dit nog ergens te verhalen? Waar moet ik me melden?

Tunis

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ik heb al diverse malen aangegeven dat ze failliet zouden gaan!!!

Curator

Beste Klanten,

Ik ben dan wel geen echte curator en wil jullie niet teleurstellen. Maar naar je geld kun je voor 99% zeker fluiten.

Mocht je het met creditcard besteld hebben (wat ik iedereen altijd aanraad) dan is de kans groot dat je verzekerd bent.

Nicole

Doordat mijn product niet leverbaar was heb ik deze geannuleerd en zou ik geld terug krijgen. Hoe kan ik nu alsnog mijn geld terug krijgen? Wanneer is curator bekend en hoe kun je daar contact mee opnemen? Inmiddels gemeld bij Consuwijzer en Klachten.nl.

wouter

Gedupeerden kunnen zich altijd bij de curator melden. In het gunstigste scenario verwacht ik dat je een deel van je aankoopbedrag terug kan krijgen. Maar ga er vanuit dat je geen cent krijgt.

Nadine

Wat verschrikkelijk voor alle gedupeerden.

Ongelofelijk dat er nog orders geplaatst konden worden.
Deze situatie veroorzaakt diep wantrouwen om online aankopen te doen dat is kwalijk.
De goeden lijden onder de kwaden.

Wij hebben een webshop en zijn dankbaar voor het vertrouwen wat onze klanten hebben in ons merk. Dat vertrouwen koesteren we en daar zijn we zuinig op.
Onvoorstelbaar dat er collega ondernemers zijn die dat vertrouwen beschamen.

Sterkte voor alle betrokkenen.

Tunis

Wil niet lullig doen maar 99% kun je ook vergeten. 100% naar je geld fluiten!

Sandra stijger

Nou lekker dan.. Kan ik dus stikken om mijn geld terug te krijgen… Ben echt pissig.

Harold

In Nederland moeten ze ondernemers die failliet zijn gegaan en voor zoveel schade gezorgd hebben het verbieden ooit nog een bedrijf te starten. Zet ze maar op de zwarte lijst.

De volgende dag zitten ondernemers van een failliete BV bij de KVK om een nieuwe BV in te schrijven.

Wanneer je als ondernemer zoveel schade aanricht, moet je nooit meer ooit een bedrijf mogen starten.

Sandra stijger

2 juni een zwembad trap besteld, 9 juni al een bericht dat het later geleverd wordt daarna 13juni weer… Heb vorige week gebeld, werd gezegt dat hij de 27 ste geleverd werd stond bij hun zo vermeld…
Ik vrijdag weer gebeld en toen geen gehoor meer… En nu lees ik dit…
Wat nu? Ben ik mijn geld nu gewoon kwijt???
Ben echt zo kwaad…
Vind dat iedere klant zijn geld terug moet krijgen.

Indra Lorsheijd

Ook ik heb mijn bestelling van 12 juni nooit ontvangen. Ik heb het bedrijf gemaild en ik heb telefonisch contact gehad. Het artikel was niet meer leverbaar. M’n geld zou binnen 7 tot 10 dagen worden teruggestort. Tot op heden nog niets ontvangen. Zeer kwalijke zaak dit.

Maaike

Oh heel fijn dit……

Ook ik, net als vele anderen, ben de klos!
Babyschaal besteld voor in de bakfiets. Deze is netjes geleverd, helaas zat er vertraging op de montageset. Bericht dat deze 12 juni geleverd zou worden. Geen montageset… de 20e een ticket aan gemaakt, geen reactie. 3x gebeld, 15 minuten in de wacht… geen medewerker aan de lijn gehad.
Via de mail een bericht verstuurd i.p.v. een ticket. Geen reactie…. al erg gefrustreerd..
Daarna nogmaals een boos berichtje gestuurd dat ik onderhand eens een reactie wilde!
Kort berichtje terug; sorry voor de vertraging, wordt dinsdag geleverd.
We zijn een week verder.. ik kan fluiten naar de montageset! Kan dus niet met de bakfiets op pad..

Rianne

Ook hier bestelling van 10 juni nooit ontvangen. Aangifte gedaan van online oplichting en wachten op officieel faillissement. Op dit moment nog niet bekend bij KvK dus nog geen curator. Levert waarschijnlijk niets op maar laat het er niet zomaar bij zitten!

Marnix

Kan niet zeggen dat ik medelijden heb met klanten die nu de dupe zijn. Athleteshop zit al tijden in de problemen en dit zat er al even aan te komen. Als je enkel de reviews van dit bedrijf had gecheckt, dan bestel je hier niet. Doe je het wel omdat ze wederom het goedkoopste zijn en je er niet iets meer voor over hebt dan is dit je verdiende loon… Bij mij in de winkel vraagt men alle advies en tijd en komt het moment van afrekenen dan staan ze daar weer met de mobiel… Bij Athleteshop kost deze maar, kun je wat aan de prijs doen…&%$&*(!!!!

Marc

@marnix. Wrijf het er maar in. Jij bent veel slimmer dan wij domme wezens. Daar kun je trots op zijn. Ik zelf heb al meerdere malen bij Athleteshop besteld en dat ging altijd goed. Tot nu toe. Ik ben namelijk zo’n dombo die niet elke keer dat ie iets besteld weer een uitgebreid onderzoek doet. Gelukkig ben jij slimmer en kun je lekker op me neer kijken.

Karel

Ook ik kan naar mijn geld dus fluiten
Vorige maand de 10de een bestelling gedaan steeds werd de levering uitgesteld daar gaat mijn 70€
Ook ik heb mijn bestelling geannuleerd en zou binnen bv 7 a 10 dagen mijn geld terug krijgen

Marcus

Webshops hebben maar 1 mogelijkheid om zich te onderscheiden, dat is op de goedkoopste prijs. Ondertussen moeten ze wel kosten maken om online presence te hebben (Google adwords etc), content managen, verzendkosten maken (al of niet betaald door de consument),huisvestingskosten, logistieke kosten (retourzendingen). Inmiddels maken veel webshops net zoveel kosten of zelfs meer kosten dan een fysieke winkel.

Daarnaast maken ze vaak ze gebruik van betaalservices die op hun beurt het geld dat de consument denkt te betalen aan de webshop een tijdje vasthouden (wat rente oplevert en het verdienmodel is van deze services) en dus hun cashflow onder druk staat. Veel webshops leunen op de voorraad van fabrikanten (het is maar afwachten of die ook voorraad hebben), dus het risico dat laat of niet geleverd wordt wordt afgewenteld de consument.

Kortom een veel kosten en zeer lage marges, geen houdbaar verdienmodel dus. Webshops die extreem lage prijzen hanteren vormen een risico voor de consument.

Wil je toch via een webshop bestellen kies dan voor een webshop waar de prijs niet al teveel afwijkt van de prijs die je in een fysieke winkel betaald. Een prijs die ca. 10 tot 12% afwijkt van een fysieke winkel is goed mogelijk aangezien webshops minder diensten levert. Maar wees dan ook niet verbaast als je bij een fysieke winkel moet betalen wanneer er iets is met je product en er onderhoud aan gepleegd moet worden.

Karel

Ook ik kan naar. Mijn geld dus fluiten
Vorige maand de 10de een bestelling gedaan steeds werd de levering uitgesteld daar gaat mijn 70€
Ook ik heb mijn bestelling geannuleerd en zou binnen bv 7 a 10 dagen mijn geld terug krijgen

Gert

Bestelling gedaan van een zwembad a 375 euro. achteraf betaald met klarna. maar toen de levering gedaan moest worden, kreeg ik een mail dat het een week uitgesteld werd. Na contact met de Athlete shop. “oh meneer, dat zwembad is helemaal niet leverbaar. u kunt beter een andere bestellen. Zo gezegd zo gedaan. Ik wacht nu op een zwembad van 450 euro. maar ik moest wel eerst de bijbetaling van 75 euro rechtstreeks overmaken. Na mijn betaling zou het zwembad de volgende dinsdag geleverd worden. beloofd… en ja u raad het al. maandag mail dat het nog 3 week duurde. na weer een boos telefoontje met de atleteshop heb ik de bestelling geannuleerd, en na 10 dagen zou ik mijn geld weer terug krijgen. Na 10 dagen geen geld… weer een telefoontje.. er is een betalingsachterstand van 2 maand.. u krijgt u geld wel… en nu Failliet …

Agnes

Mijn zoon had 5 voetballen besteld van Derby Star, helaas waren dit de verkeerde maat, mijn vriend vorige week persoonlijk doos afgeleverd bij Athlete Sport om te retourneren. Hij kreeg een afgifte bewijs mee. Mijn zoon zou mail krijgen en zijn geld zou terug gestort worden. Dat zal hem dus niet worden. Het gaat om.€50,- maar voor een jongen van 17 veel geld.

Agnes

Ook hier benadeeld, mijn zoon al gewaarschuwd van te voren, ga naar sportzaak hier vlakbij., maar hij toch 5 Derby Star ballen besteld. Waren de verkeerde maat dus mijn vriend naar Groningen om ze persoonlijk af te leveren vorige week. Mijn vriend kreeg een afgiftebewijs mee. Mijn zoon zou mail krijgen en het geld zou worden terug gestort. Ben benieuwd! Voor een jongen van 17 veel geld.

Ton Vermeulen

Ook ik half juni niets vermoedend een onderdeel van een fietsdrager besteld twv 29,80 euro en keurig aan het lijntje gehouden met niet op voorraad en ik stuur het 26/06 naar u op, dus niet, niks ontvangen en nu lezend dat de boel failliet is; hebben ze de die 3 tientjes nog even snel meegepikt, maar voor veel andere gedupeerden gaat het om hogere bedragen, triest. Wat mij het meest verbaasd in dit gebeuren is dat “onschuldig” personeel het hele spel meespelen en je aan het lijntje houden, dus Ilse , Joey of hoe jullie ook heten,
bedankt!

Ron

Op 22-5 sporthorloge besteld, voelde kort daarna nattigheid…. op 4-6 order geannuleerd en de toezegging gekregen dat ze het bedrag zouden terugstorten binnen 7-10 dagen.
Toen dat niet gebeurd was gereageerd via de mail en op 22-6 toch Mn geld terug ontvangen.
Ze hebben in sommige gevallen dus toch nog wel netjes afgehandeld.
Zuur voor hen die net te laat waren.
Wat inderdaad het meest kwetsend is, is dat klanten tot het laatste moment aan het lijntje gehouden worden en er nog steeds orders worden geaccepteerd terwijl men weet dat ze nooit uitgeleverd zullen worden.
Sterkte….

Diesmer

Lekker kort door de bocht Marnix. Misselijke opmerking om te zeggen dat je geen medelij voor de gedupeerde hebt. Jij koopt in de supermarkt nooit iets in de aanbieding? Zo te lezen ben je zelf verkoper en weet je donders goed dat goedkope producten ‘lokkertjes’ zijn in de hoop dat je de klant wellicht nog iets anders aan kunt smeren. Natuurlijk gaat men voor een goedkoop product, als je denkt dat dat niet zo is, uit wel universum kom je?? Jammer dat je de naam van jouw shop er niet bij noemt, dan zouden we in ieder geval weten hoe jouw winkel over haar klanten denkt…

Teetje

Hoe zit dat als je een bestelling nog dient te ontvangen, terwijl de factuur al is voldaan? Inmiddels 6 weken geleden, had ik een bestelling geplaatst, het artikel was niet voorradig en was in bestelling, zou ongeveer 3/4 weken duren. Inmiddels nog steeds niets ontvangen! Email verstuurd met de vraag de bestelling alsnog op te sturen of het betaalde bedrag retour.

Dit is onacceptabel, mensen op deze manier beroven en vervolgens failliet te laten verklaren! Erg onmenselijk 🙁

Jessica

Helaas heb ik ook een bestelling geplaatst. Kreeg ook tweemaal een mailtje dat het product later geleverd zou worden. Hierna een mailtje dat het product niet meer leverbaar is. Afgelopen maandag gebeld, ik zou een vergelijkbaar product geleverd krijgen. Helaas vorige week niks ontvangen. Vrijdag een mail gestuurd en een klacht ingediend, geen reactie. En nu failliet……
Morgen maar contact opnemen met de curator.

Fien

Voorspelling: Er zullen nog veel meer webshops gaan volgen die failliet gaan.

Marcus heeft het helemaal bij het juiste eind.

Webshops zullen steeds meer te maken krijgen met extreem hoge kosten van o.a. Google Adwords. De kosten per klik reizen de pan uit.

Google zal steeds meer een betaalde zoekmachine worden vol met Google Adwords advertenties van o.a. Google Shopping. Voor kleine ondernemers is het nu al niet meer te doen om te concurreren met partijen als Bol en Coolblue.

Daar komt straks voice search bij waarbij in eerste instantie dit vooral voor herhaalaankopen belangrijk gaat worden, ook dat zal straks tegen betaling gaan verlopen.

De toekomst voor veel webshops ziet er niet rooskleurig uit.

Linda

Heeft er iemand de gegevens van de aangestelde curator.
Dit zou voor iedere gedupeerde van pas komen
Alvast bedankt

Erik Tummers

@Linda
De curator is nog niet bekend daar die door de rechtbank eerst moet worden toegewezen en aangezien afgelopen vrijdag pas het faillissement is aangevraagd zal dit effe afwachten zijn.
In de gaten houden bij KvK of http://www.rechtspraak.nl bij insolventieregister.
Mvg Erik

Marielle

Ik zit al een gehele tijd op mijn retour bedrag te wachten. Met de mooiste praatjes van dien. Hoe krijg ik nu mijn geld terug. Alle mail correspondentie heb ik nog?

Jan Libbenga (Emerce)

Cur: mr. P.T. Bakker Postbus 9.420 9703LP GRONINGEN tel. 050-3136416. RC: mr. H.H. Kielman.

Ursula Barendse - Be Healthy

Welke actie dienen wij als consument nu precies te ondernemen. Ook ik wacht al een maand op 3 producten. Waarvan volgens hen 2 producten op voorraad waren en zsm zou worden toegestuurd. Voor 1 product zou een alternatief product worden aangeboden. Maar helaas geen levering!

Marc

Ik heb inmiddels mijn nutteloze claim ingediend via het webformulier op de site van de curator. Misschien wil Kees Kolen hem betalen :p.

Anke

Ik sluit me aan, hier ook geen artikelen èn na 3 mnd op mn artikelen te hebben gewacht alles geannuleerd en ook geen geld terug ontvangen. Wat ik erg vind is dat ze dat wat ik besteld had wél gewoon op de website bleef staan met ‘levertijd binnen 2 werkdagen’. Hier heb ik hen meerdere malen op geattendeerd maar is niets mee gedaan.

Gisele

Gelukkig is Decathlon.nl er nog.

Lin

Hier 19 juni 2 buitenbanden besteld. Heb bevestiging ontvangen dat ze de 22st zouden leveren. Daarna levering uitgesteld. Op een ticket hebben ze niet gereageerd. Ik wil mijn geld terug.

raun

for those who ordered and did not receive their stuff there’s an invoice page to get your money back https://benk.nl/FAILLISSEMENTEN/Indienenvordering.aspx

Jürgen

Het is erg vervelend. Alle onderstaande verhalen zeggen genoeg. Willens en wetens, aanhoudend, mensen belazeren en voorliegen ( door het personeel dat nu op straat staat). Bestellingen laten betalen zoals ik en vele, vele mensen. Dit terwijl er klaarblijkelijk al langere tijd niks meer geleverd kon worden. Waar blijft de controle op webwinkels zoals bij de heer Solinger?!!!
Dit neigt tevens naar imagoschade voor collegae in de-e-commerce.
Hoe denken de leidinggevenden hiermee weg te komen?

Jeroen h

Aangifte gedaan tegen de misselijke Yuri Solinger die ver vooraf al wist dat hij nooit zou leveren.
De politie heeft de aangifte inmiddels geannuleerd omdat het om een faillissement gaat.
Criminelen kunnen op deze manier dus gewoon hun gang gaan in Nederland .
Ik raad iedereen die gedupeerd is wel aangifte te doen.
Wellicht start men dan toch een onderzoek en wordt de knullige Yuri onteigend van zij privé bezit.

Rene

Heb dit al eens eerder meegemaakt met een vergelijkbare winkel, “Extremediscount”
https://www.bd.nl/goirle/goirlese-webwinkel-kapseist-na-klachtenregen~a5b84c96/
Klanten kunnen het meestal wel vergeten, eerst volgt nog een heel lange wacht tijd, eerst gaan ze de leveranciers zoveel mogelijk terug betalen, en ook de bezorgers van de artikelen. rond de 5 miljoen….

En als er nog iets overblijft… er is namelijk niks meer om te verkopen” alles is verdwenen “….

Marc

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/197975/Definitief-geen-doorstart-Athleteshop

Geen doorstart want niemand wil de naam. Of de software van de webwinkel nog veel oplevert? Ik vond het een hoog houtjetouwtje gehalte hebben.

Marc

De webshop staat weer online onder de name justathlete.nl ik kan er nog op inloggen en mijn bestelhistorie inzien inclusief nooit betaalde creditnota. Ik zal eens bij ze gaan zeuren om mijn geld.

Diesmer

Inderdaad Marc! Mijn bestelling staat er ook nog en status is ‘in behandeling’ Ik ga er ook mee aan de slag

Marc

Ik heb in ieder geval ook een melding gedaan bij het meldpunt privacyschending. https://meld.nl/privacyschending/ Dit is geen doorstart, dus de privacygevoelige gegevens mogen niet zomaar verkocht worden.

Diesmer

Goed gehandeld Marc. Dat zat mij dus ook dwars. Ik heb justathlete nooit toestemming gegeven om mijn gegevens in bezit te hebben. Ik ga ook melding maken

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond