Deel dit artikel
-

Faillissementsaanvraag in voorbereiding tegen webwinkel TI-84shop

E-Legal Advocaten roept zowel Nederlandse als Belgische gedupeerden van de webshops van TI-84shop op om zich te melden voor een faillissementsaanvraag.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft afgelopen week meerdere sites van webwinkel TI-84shop uit de lucht laten halen. Het bedrijf verkocht verschillende elektronische consumentenproducten zoals spelcomputers. Er kwamen veel klachten van consumenten binnen bij consumentenloket ACM ConsuWijzer.

Nu de webwinkel offline is, kunnen er geen bestellingen worden gedaan. De ACM raadt gedupeerde consumenten die nog op een product wachten of geld terug willen ontvangen aan via de bij hen bekende contactgegevens contact op te nemen met de webwinkel.

Maar E-Legal Advocaten denkt dat een gezamenlijke procedure meer oplevert. Zo hoeven schuldeisers niet ieder afzonderlijk naar de rechter te stappen en hoeven zij geen kosten te maken voor vorderingen van doorgaans relatief lage bedragen (vaak een paar honderd euro per gedupeerde)

Gedupeerden kunnen zich vanaf maandag 18-03-2024 aanmelden op de website.

Deel dit bericht

18 Reacties

Marc pekel

krijg nog 399 euro van hen

Rwaa Heuschen

we krijgen nog €489,- terug.
30-01-2024 ps5 besteld niet geleverd, is geld van mijn zoon die er voor heeft gespaard.
oplichters die de kinderen pijn doen.

Farhod

Ook zo een ps5 besteld voor me kleintje en wij zijn opgelicht voor 389,35€. Geen ps5 en geen geld terug ontvangen. Aub helpen….

A vd Heiden - Ti-84shop en Gadgetfreakzz hulp

Helaas zijn de andere nepshops nog niet offline en melden zich nog nieuwe gedupeerden aan bij de Facebook hulpgroep.
De typische producten van Ti84shop worden nu dan ook aangeboden via gadgetfreakzz en google ads.
Ik hoop dat de ACM ook deze nepshop snel sluit.
Bent u gedupeerd? Doe aangifte en indien van toepassing probeer uw geld ook via Mollie en iDeal terug te krijgen. Soms lukt dit.

Adela Fidom - Ti-84-shop

ik heb besteld in PlayStation disc 5 bij de Ti-84-shop in,14-11-2023,voor 419 euro, in ik heb de bestelling niet ontvangen in de geld ok niet, vaak gebeld in geen resultat.Dus geen PlayStation in geen geld .Mijn vraag is, u kan ik mijn geld terug gerijk.

Gerda van Vredendaal

Ik heb in januari een PlayStation gekocht voor 399 euro. Niets ontvangen en geen reacties op mijn mails en telefonisch onbereikbaar. Ik heb aangifte gedaan bij de politie.

Mevrouw Y

Welke website kan je aanmelden voor de gedupeerden?

Melanie

Diverse malen contact gehad met belofte om terug te betalen nadat ik hen verzocht heb om mijn bestelling van een playstation te annuleren omdat deze niet geleverd kon worden. Hier heb ik een bevestiging van ontvangen en gezegd werd dat ik mijn geld teruggestort zou krijgen. Dit is maanden later nog steeds niet gebeurd. Bestelling is in december 2024 gedaan.

Maarten van der Schaaf - Irbico

Ps5 besteld geld nooit terug ontvangen

NietBezorgd.nl

Benieuwd naar de resultaten van de groepsclaim en faillissementaanvraag. Ook is dit vanuit handhavingsperspectief een interessante zaak vanuit aangezien de acm zich genoodzaakt lijkt te voelen verdere stappen te nemen dan de dwangsommen en de site offline moest halen. Benieuwd of dit nog een verder vervolg krijgt en wat er bij de curator voor gaat (dwangsommen of de individuele schadebedragen).
Wij kregen meer dan een jaar terug de eerste melding van een benadeelde consument van deze webshop. Deze is al geruime tijd online met meerdere domeinen.

Hans Rietveld

Ook ik ben benadeeld door een thermostaat kraan van €100 te bestellen die ik niet geleverd heb gekregen.

Rozeboom

Mijn broertje had ook een ps5 besteld en nooit geleverd, moeders heeft toen gedreigd met de kamer van koophandel en andere instanties in te schakelen, toen stond het geld naar maanden eindelijk op de rekening. Maar goed dat die aangepakt is.

Mario Oreski - Gaggetfreakzz

I bought a garmin edge 530 2 months ago from them with the promise of 1 week delivery 6 weeks at the time. 2 weeks ago i returned cancelled my order (confirmed via email) and they mentioned they will refund my money but has since ignored 3 of my reminders on mail.

J.Holzmann

Ook ik ben opgelicht voor 499,- voor een ps 5
Noteer mij ook maar op de lijst van terug betalen

J van Vuuren

Ik heb via de website op 12-11-2023 de X box series X Forza horizon 5 bundel besteld die nooit geleverd is.
Na vele malen mailen en sms’jes heb ik hem op 8-2-2024 in zijn kantoor/werkplaats opgezocht ( barbizonlaan 104 Capelle aan de IJssel ) hij beloofde toen plechtig het bedrag van 489 euro binnen een week terug te betalen waarbij hij zijn eigen telefoonnummer gaf ( 06 29507486).
Na nog eens vele telefoontjes heb ik hem rond 11 april jongstleden via de telefoon gemeld dat ik hem een maand gaf om het af te handelen anders zou ik nogmaals bij hem langs komen en dan wat minder vriendelijk zijn .
Die maand had hij echt niet nodig en het zou binnen enkele dagen zijn afgehandeld.
Daarna niks meer van hem gehoord.
Ik wil dus ook op de lijst voor terugbetaling van 489 euro.

Kacper

Een ps5 besteld van 499 euro op 07-12-2023 maar nooit ontvangen. Wel contact gehad via whatsapp dat het geld terug zou komen maar het is nooit terug gekomen.

Kacper

Ik heb nog alle facturen/ bonnetjes en gesprekken van whatsapp dus zou graag ook mijn geld terug willen.

papi chulo

Waarom koop je niet gewoon een PS5 of xbox via de bekende kanalen ipv bij zo’n raar webshopje die zegt te kunnen leveren terwijl niemand anders de PS5 kon leveren; slaat echt nergens op dat argument. Al met al hoop ik dat men toch nog gecompenseerd wordt, want het is wel een beetje lullig allemaal. Groetjes!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond