Deel dit artikel
-

Favela Fabric opent The Social Shop

Favela Fabric start onder de naam Social Shop een nieuw label. Adverteerders kunnen daarmee hun eigen bestaande klanten nieuwe klanten laten werven, direct vanuit hun sociale netwerk op Facebook en Twitter.

Directeur Sander Dullaart van Favela Fabric: “Het is een combinatie van performanced based marketing en social media. In februari kregen we het idee en ik stond er versteld van dat het nog niet bestond. Na een rondgang langs enkele tientallen klanten heb ik besloten te gaan bouwen. Dat duurde drie maanden van begin tot eind.”

De site was al live, maar vandaag gaat The Social Shop formeel van start. Drie bedrijven, te weten: De Hypotheker, Energie Direct en Oxfam Novib, gaan een selectie van hun klantenbestand benaderen. Die consumenten kunnen op Socialshop.nl een winkeltje openen. Met een klik op de knop promoten ze een of meerdere producten van hun leverancier via Facebook en, binnenkort, ook via Twitter.

Dit concept heeft trekken van het affiliatemodel. Immers, iemand werft voor een ander potentiële klanten en krijgt een vergoeding zodra deze persoon overgaat tot aanschaf. Maar er zijn wezenlijke verschillen.

Dullaart: “Allereerst kunnen alleen bestaande klanten van een bedrijf onder hun eigen vrienden werven. Inherent daaraan is, dat de ‘afzender’ altijd een bekende is.” Een derde verschil is dat de aanbrenger van de nieuwe klant ervoor kan kiezen de ‘bemiddelingscommissie’ te houden of die deels of helemaal te delen met een goed doel. Dat soort informatie staat allemaal op iemands winkelpagina op Socialshop.nl.

De ‘eigenaar’ van de winkel beschikt op de site over een module waarmee hij tot tien berichten vooruit kan plannen voor publicatie op zijn time line.

Bedrijven die dit systeem gebruiken, krijg in hun dashboard te zien wie de actieve sociale wederverkopers zijn.

Er werkt zes man aan The Social Shop. De komende maanden wordt met de drie genoemde bedrijven het concept getoetst. Daarna gaat de deur open voor andere adverteerders. Dat zullen veelal bedrijen zijn die via het web direct verkopen aan de consument. Voorbeelden daarvan zijn retailers, energie- en telecombedrijven, reisverkopers en financiële instanties.

The Social Shop is een initiatief van Favela Fabric Services. Services is een joint venture van SNT en Favela Fabric (Consultancy).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond