Deel dit artikel
-

FD Mediagroep neemt belang in RedactiePartners

Uitgeverij FD Mediagroep koopt met de strategische investering een nieuw commercieel specialisme in: contentmarketing.

Adverteerders van Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio en Fondsnieuws vragen steeds meer om specifieke commerciële uitingen. Beeld of geluid op de radio, het web of in de krant is niet voldoende. Ze willen ook apps, nieuwsbrieven, interactieve kaarten en online magazines. FD Mediagroep kon tot vandaag niet goed voorzien in die behoefte.

Jacques Kuyf, algemeen directeur FD Mediagroep, wil daar verandering in brengen en investeert daarom in RedactiePartners. Vanochtend lichtte hij de strategische participatie met een persbericht toe zonder nadere financiële details bekend te maken.

‘Bedrijven met een complex product zoals zakelijke en financiële dienstverleners, hebben naast advertenties en radiocommercials steeds vaker behoefte aan andere mediavormen om hun boodschap uit te dragen en daarmee hun klanten te bereiken. FD Mediagroep beschikte nog niet over de capaciteit voor creatie en productie in opdracht. RedactiePartners voorziet in deze behoefte.’

Het bedrijf uit Amsterdam heeft twintig werknemers en zal zelfstandig blijven opereren. Tot de klantenkring behoren onder meer Sanoma, HEMA, AFM, Praxis, ABN AMRO, Rijksoverheid, RTL Nederland, IBM, Kluwer en Makro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond