Deel dit artikel
-

FedEx bereidt eigen e-commerce platform voor

FedEx is van plan later dit jaar een eigen e-commerceplatform genaamd fdx te lanceren. Dat platform kan worden gebruikt voor het bereiken van potentiële klanten tot het uitvoeren van bestellingen en retourzendingen. FedEx zegt dat het zich richt op de herfst van 2024 voor de officiële lancering.

De details zijn volgens Engadget tot nu toe vrij schaars, maar fdx wordt aangekondigd als een -datagestuurd platform dat de inzichten van FedEx zal gebruiken om vrijwel elk onderdeel van het koop- en verkoopproces te optimaliseren.

Vanaf het begin hebben verkopers op fdx toegang tot het bestaande netwerk van klanten op de e-commercesite ShopRunner, waarvan FedEx eigenaar is. Verkopers ontvangen ook CO2-uitstootrapporten met betrekking de toeleveringsketen, optimale verzendroutes en meer.

Het logistiekbedrijf nam in het verleden e-commerceplatform ShopRunner al over. De technologie van dat platform wordt beschikbaar gesteld om leveringstijden in te schatten en retourzendingen in te plannen.

In een gesprek met The Verge benadrukt Christina Meek, global relations manager voor FedEx, dat het niet de bedoeling is om een eigen onlinewinkel op poten te zetten.

Het is ook nog niet bekend of FedEx deze nieuwe dienst wereldwijd aanbiedt. Een Amerikaanse lancering lijkt meer voor de hand te liggen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond