Deel dit artikel
-

Fietsenwinkel.nl opent meer winkels, nadruk op service e-bikes

Het fysieke winkelnetwerk van fietsenwinkel.nl in de Benelux en Scandinavië groeit dit jaar van 42 naar 50. Dat heeft het bedrijf vandaag bekend gemaakt.

Fietsenwinkel.nl begon in eerste instantie als online fietsenretailer, maar heeft inmiddels ook een netwerk van fysieke winkels.

Dat komt mede dankzij de populariteit van de e-bike. Afgelopen jaar werden er volgens de meest recente BOVAG-cijfers voor het eerst in Nederland meer e-bikes verkocht dan stadsfietsen, in totaal zo’n 400.000 stuks.

In 2018 verkocht fietsenwinkel.nl in Nederland bijna drie keer zoveel e-bikes als in 2016, inmiddels is meer dan twee op de drie fietsen die moederbedrijf IBG verkoopt een e-bike.
Opvallend is dat de groei vooral komt uit de functionele gebruikers van e-bikes. Waar in 2016 10 procent van de e-bike klanten zijn fiets functioneel gebruikte, was dit in 2018 al 44 procent.

Het bedrijf is in Nederland zowel aan de voorkant (online platform, 42 winkels, customer contact center) als aan de achterkant (aflevering, reparatie en onderhoud) gestart met een ‘ingrijpende transformatie’ die eind 2019 zijn volledige beslag krijgt. Vooral de service moeten worden verbeterd.

Niet het grootste assortiment en de laagste prijs zoals eerder, maar de beste service, het beste assortiment en de beste prijs staan nu centraal.

Fietsenwinkel.nl bezorgt de nieuwe fiets na een kwaliteitstest met eigen mensen voor de deur, met instructie en afstelling op de stoep en begeleiding van de eerste testrit.

Tevens wordt er ‘significant geïnvesteerd’ in de winkelbeleving, hiermee wordt het kopen van een fiets meer dan voorheen een ervaring. Sommige winkels krijgen een meer sportief accent. In alle winkels is ook een eigen op e-bike gefocust fiets-servicepunt werkplaats aanwezig waar klanten direct voor reparatie en onderhoud terecht kunnen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond