Deel dit artikel
-

Finalisten Dutch Marketing Awards 2018 bekend

De finalisten voor de Dutch Marketing Awards van NIMA, Adfo Groep en PIM zijn bekend. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck heeft de vakjury kandidaten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year.

Naast vijf Marketing Awards wordt op 29 maart in Amsterdam door het Marketing Executive Center (MEC) ook de Marketing Talent of the Year bekendgemaakt.

Volgens juryvoorzitter Marc van Eck illustreren de genomineerde bedrijven dat de rol van marketing verandert: “Ons vak is springlevend en brengt steeds meer moois voort dat niet alleen waardevol is voor de klant en de eigenaar, maar ook steeds vaker voor de wereld. Als marketing de spil is in een organisatie en waardecreatie in het DNA zit, maken ze echt het verschil.”

Finalisten Start Up of the Year
Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede resultaten. Duidelijke succeskenmerken van deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waardecreatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.

Koupe
Swapfiets
The Avocado show

Finalisten Scale Up of the Year
Deze finalisten hebben de afgelopen jaren aangetoond dat nieuwe initiatieven vernieuwing in een markt kunnen realiseren met een heel sterk concept dat vervolgens ‘merkwaardig’ in de markt wordt gezet. Het grootste compliment voor de categorie Scale Up is dat de vernieuwende initiatieven door anderen gekopieerd worden en zo een echt nieuw segment creëren. Bij deze finalisten is dat zeker het geval.

Girav
Yoghurt Barn
SRPRS.me

Finalisten Marketing Company of the Year
Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, strategie en bedrijfsvoering. De organisaties worden door anderen als voorbeeld gezien.

De Hartstichting
Hello Fresh
Regiobank
Rituals

Finalisten Internal Branding Company of the Year
Deze organisaties hebben aantoonbaar effect geboekt met internal branding, zowel binnen de eigen organisatie als in de markt. Ze tonen aan dat het waarmaken van beloftes door medewerkers belangrijker is dan slechts het roepen ervan. Ze hanteren een consistente aanpak om het merk van binnenuit tot leven te brengen en te borgen in de organisatie.

Bynder
YourSurprise
We Fashion

Finalisten Marketeer of The Year
De Marketeer of the Year is een icoon in het vak en ver daarbuiten. Hij of zij zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in, heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak en is een marketeer waar professionals in marketing en communicatie veel van kunnen leren. Daarbij is de Marketeer of the Year een goede ambassadeur voor het marketingvak.

Anouk Beeren – Bidfood
Vincent van den Boogert – ING
Niko Koffeman – De Vegetarische Slager

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond