Flinders opent Duitse webwinkel
Flinders heeft een eigen webwinkel voor de Duitse markt geopend. Flinders.de is na Nederland en België de derde webwinkel van het bedrijf. In 2017 moet minimaal 10 procent van de omzet uit Duitsland komen.
In Duitsland is het Nederlandse bedrijf live gegaan met een selectief aanbod. ‘We leggen de focus op merken waar we een goede relatie mee hebben, waarvoor de prijsconcurrentie beperkt is en de zoekvolumes relatief hoog’, zegt Geert-Jan Smits, CEO van Flinders.
De afgelopen maanden is de interesse voor de producten van Flinders uitgebreid getest op Amazon.de. Met name meubels en woonaccessoires uit Scandinavië en design verlichting uit Italië bleken interessant om online te plaatsen.
Speciaal voor de Duitse operatie heeft Flinders meerdere programmeurs ingezet. Daarnaast zijn Duitstalige medewerkers aangenomen voor content management, marketing en klantenservice.
De Duitse orders worden verzonden vanuit het magazijn in Zaandam. Verzending is altijd gratis voor de Duitse en Oostenrijkse consument, ook voor de goedkopere producten.
Flinders groeit ook in eigen land snel. De omzet is het afgelopen jaar meer dan verdubbeld. Zowel de winkel, het online kanaal als de zakelijke verkopen hebben bijgedragen aan deze groei. Voor 2016 verwacht Flinders te groeien naar een omzet van 10 miljoen euro.
Een maand geleden heeft Flinders haar nieuwe winkelruimte in gebruik genomen. Designmerken als Vitra, Pastoe, Gubi, Muuto, Normann Copenhagen en MDF Italia krijgen zo meer ruimte om zich aan de consument te presenteren.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Marcel
Ik merk dat er meer en meer shops ff een Duitse en Belgische shop erbij maken. En terecht. De processen staan en het is een relatief kleine stap als je uit de huidige magazijn levert. Zelf zijn wij, Euroledshop.nl, ook in 3 landen actief.
Rob
Leuk nieuws, maar voor degenen die blijkbaar onder een steen hebben gelegen (zoals ik) is het niet echt duidelijk wat Flinders is. Journalistiek gezien is het handig om er vanuit te gaan dat niet iedereen al weet wat het bedrijf/product is waar je over praat..
Iets met webwinkel, scandinavische meubels en Zaandam.
Goeie sluikreclame ook, Marcel!