Deel dit artikel
-

Flinders schroeft marketing op met Yellowgrape

Woonwinkel Flinders schakelt de expertise van e-commercebureau Yellowgrape in om zijn groei te helpen versnellen.

In een persbericht vertelt het bedrijf uit Zaandam: “Het doel van de samenwerking is het neerzetten van een fullfunnel marketingstrategie, gedreven vanuit een 360 graden klantprofiel.”

Dat is jargon voor: het bedrijf zo zichtbaar mogelijk maken op internet en zoveel mogelijk data over klanten en potentiële klanten verzamelen om hen van berichten en aanbiedingen op maat te voorzien. Of korter: het bereik en de conversie verhogen.

In de marketingpraktijk houdt het in, dat de marketinginvesteringen niet meer worden afgerekend op last click. Van elk kanaal zal worden bepaald hoeveel waarde het heeft richting de daadwerkelijke transactie. Oftewel: meer aandacht voor conversie-attributie.

Oscar Diele, COO van Flinders, zegt: “Als omnichannel retailer verwachten we hierdoor grote slagen te kunnen slaan op gebied van klantloyaliteit en activatie.”

Het bedrijf heeft meer dan 150 designmerken in de collectie en bedient de markt met een fysieke woonwinkel in Zaandam en kleinere locaties in Groningen en Gent. Onlangs opende de meubelwinkel een nieuwe magazijn van 14.000 vierkante meter in havengebied Amsterdam Westpoort. Daar heeft het twee keer meer ruimte dan het oude magazijn.

Flinders realiseerde in 2019 een omzet van ruim 22 miljoen euro, een plus van 13 procent ten opzichte van 2018.

Yellowgrape werkte eerder al voor grote retailers maar ook
reisorganisaties.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond