Deel dit artikel
-

Flinke respons op SEAT-campagne Lost Boys

Voorafgaand aan de introductie van de SEAT Altea in Nederland koos SEAT voor een digitale pre-campagne. Een brutale banner op seat.nl, direct e-mailings en een minisite leverden in 3 weken tijd maar liefst 1632 proefritaanvragen op.

SEAT heeft om de SEAT te introduceren eerst een digitale pre-campagne gehouden die een hoge respons opleverde. Doel van de actie was om zoveel mogelijk dealerbezoek te genereren in de eerste weken van de introductie. Daarnaast wilde SEAT nieuwe permissive e-mailadressen, kwalitatieve data en NAW-gegevens van prospects verzamelen. Daarvoor werd Lost Boys ingeschakeld.

De SEAT Altea is Multi Sports Vehicle (MSV. Lost Boys vertaalde de pre-campagne voor de wagen naar een loyaliteitsprogramma voor de kleine groep mensen die zich in de loop van de maanden geïnteresseerd had getoond in SEAT of de SEAT Altea in het bijzonder. Deze mensen – een totaalbestand van 6247 emailadressen- konden als ’MSV VIP’ exclusief de eerste brochure thuis ontvangen, de eerste specificaties van de Altea bekijken en als eerste een proefrit aanvragen.

Voor de pre-campgane ontwikkelde Lost Boys een minisite, als onderdeel van het www.SEAT.nl domein. Patch Marketing zorgde voor de prefilled formulieren: MSV VIPS konden bij terugkomst op de minisite met een enkele klik op ’go’ een proefrit aanvragen. De kern van de pre-campagne werd gevormd door direct e-mailings. Lost Boys verstuurde in samenwerking met E-mark verspreid over drie weken een drietal gepersonaliseerde e-mailings.

Daarnaast werden bezoekers van SEAT.nl aangespoord om MSV VIP te worden middels een flash-banner die de navigatie van de site omver stootte. De banner leverde SEAT 1418 nieuwe emailadressen op.

Het initiële bestand van 6247 emailadressen en de banner op http://www.seat.nl/ leverden 3428 geregistreerde MSV VIPS op. Dat is 48,5 procent. MSV VIPS vulden naast NAW-gegevens, kwalitatieve gegevens over hun huidige auto en hun voorkeursdealer in. Van deze MSV VIPS vroegen niet minder dan 1632 mensen (47,6 procent) een proefrit aan. Dat is maar liefst 23 procent van de groep die benaderd is.

Om de campagne te evalueren, onderzocht Patch Marketing onder het initiële bestand en de nieuw vergaarde emailadressen via elektronische enquêtes hoe de SEAT Altea MSV VIP campagne tot aanschaf had geleid. 13 procent van alle ondervraagden geeft aan een Altea te hebben aangeschaft. Nog eens 2 procent zegt een ander model SEAT te hebben gekocht.

Deel dit bericht

1 Reactie

a treur

Aardig resultaat lijkt maar, hoeveel van 13% Altea aanschaffende klanten reed al een Seat? Ik vind het een vorm van data opkloppen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond