Deel dit artikel
-

Florence Schmit (Greetz): ‘Een eindeloos assortiment voegt weinig waarde toe’

Altijd weten wie de ontvanger is en voor welke gelegenheid een aankoop wordt gedaan. Greetz heeft er waardevolle data mee in handen, meent general manager Florence Schmit. Het cadeauplatform werkt hiermee onder andere aan personalisatie en wil de kalenderfunctie van consumenten overnemen. “Binnenkort zijn alle cadeaus vooruit te plannen.”

Met de pandemie heeft Greetz groei in de schoot geworpen gekregen. In die zin dat het de vraag naar het versturen van kaartjes en cadeautjes enorm heeft gestuwd. Doordat mensen elkaar niet konden bezoeken tijdens moeilijke en leuke momenten nam de relevantie van het platform volgens Schmit enorm toe. En daarmee ook de omzet: die verdubbelde in Nederland – Greetz is onderdeel van het Engelse Moonpig – tot een kleine honderd miljoen euro in 2021.

Je wilt magazine content lezen. Log in of meld je aan voor Emerce Premium!

  • Krijg toegang tot Premium content
  • Gratis tickets voor E-commerce Live! en Digital Marketing Live!
  • Ontvang de print-specials EGUIDE en Emerce 100