Deel dit artikel
-

FNV, CNV en Qlix eisen 100 euro erbij voor alle callcentermedewerkers

100 euro per maand meer salaris en eindelijk een fatsoenlijk pensioen. Dat zijn de belangrijkste eisen van de callcentermedewerkers voor hun nieuwe cao. Zij bieden deze maandag samen met FNV, CNV en Qlixs persoonlijk aan bij werkgeversvoorzitter Ronald van Schijndel in Rotterdam.

De 40.000 mensen die werken voor callcenters verdienen die loonsverhoging, vindt de vakbonden. Zij zijn onmisbaar geweest tijdens de hele coronacrisis en hebben Nederland draaiende gehouden.

Ook willen de bonden dat de werknemers van callcenters pensioen krijgen. Dat is nu nog niet het geval. Roderik Mol, bestuurder CNV Vakmensen, spreekt van een witte vlek, een deel van de arbeidsmarkt waar mensen werken zonder pensioen op te bouwen. ‘Dat is niet van deze tijd, volkomen zot en onacceptabel.’

De vakbonden en werkgevers praten woensdag 3 november voor het eerst over de nieuwe cao. De huidige cao loopt af op 31 december.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond