Deel dit artikel
-

Follo versterkt marktpositie in marketplaces met overname Brandsom

Performancemarketingbureau Follo kondigt de overname aan van Brandsom, een Nederlandse specialist in marketplaces. Met deze overname versterkt Follo zijn positie in het e-commercelandschap.

Zojuist maakten de partijen de overname bekend, zonder financiële details daarbij te noemen. Er werkt ruim twintig man bij de nieuwe loot.

Dankzij de integratie van Brandsom voegt Follo van CEO Mark van Hattum diepgaande marketplaceskennis toe aan zijn propositie. Dat stelt diens klanten in staat scherper te handelen op marktplaatsen als Bol.com, Amazon, Allegro en Zalando.

De expertise op het gebied van Zalando verwierf Brandsom uit Utrecht vorig jaar toen het zelf het bureau Longrun overnam. Follo zit nog dichter op de transacties. Met die datakennis kan het qua marketing scherper aan de wind gaan zeilen, wat direct impact heeft op de omzet van zijn klanten.

In een persbericht schetst de koper: “De digitale klantreis is veranderd. Shoppers doorlopen geen lineaire funnel meer, maar bewegen zich in een zogenoemde messy middle: een continue cyclus van ontdekken, overwegen en vergelijken. In deze complexe fase bieden marketplaces overzicht, vertrouwen en gemak.”

“Tegelijkertijd veranderen AI en LLM’s zoals ChatGPT het online zoekgedrag. Merken worden niet langer alleen gevonden via Google of eigen webshops, maar ook via slimme assistenten en conversational interfaces. Marketplaces spelen hierin een sleutelrol, omdat ze rijke productdata en hoge conversieratio’s combineren met uitstekende klantbeleving.”

Brandsom van directeur Thijs Verhoef is gold- en advertisingpartner bij Bol, Amazon certified agency en behoort tot de kleine groep platinapartners van ChannelEngine.

Follo’s team van ruim tweehonderd experts bedient meer dan vierhonderd nationale en internationale klanten in verschillende branches. Qua DNA bestaat het bedrijf uit de gefuseerde medewerkerteams van OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond