Deel dit artikel
-

FonQ maakt site responsive

Webwarenhuis fonQ is vandaag live gegaan met een nieuw platform dat volledig responsive is, en daarmee geschikt voor verschillende schermresoluties.

Meer dan de helft van het verkeer van fonQ.nl is afkomstig van tablet en smartphone, waarbij laatstgenoemde snel stijgt in marktaandeel.

Door de snelle adoptie van 4G en de hoge beschikbaarheid van WiFi hoeft men echter niet meer zo lean te ontwikkelen voor mobiel als in het verleden. ‘We kunnen nu een veel rijkere ervaring op smartphones bieden dan in het verleden. Dat is ook nodig, want smartphones zijn steeds meer de start van koopgedrag. De strijd onder retailers wordt tegenwoordig uitgevochten op telefoons’, zegt CEO Patrick Kerssemakers in een toelichting. Ongeveer 30 procent van het verkeer van fonQ.nl komt binnen via smartphone.

In samenwerking met Netivity heeft de e-commerce afdeling van fonQ afgelopen jaar gewerkt aan een nieuwe frontend dat het oude platform samenbrengt met de mobiele website. En dat is meteen de start voor verdere ontwikkeling.

Het oude platform blokkeerde volgens Kerssemakers veel ideeën. Nu dat probleem is verholpen, kan fonQ.nl eindelijk weer verder bouwen.

Deel dit bericht

6 Reacties

van Deurzen

Wow! Wat een nieuws! Wat vernieuwend! Goh ik ben blij dat we dit mogen belezen op Emerce! Dank, mijn dag kan niet meer kapot…. of eh goh ja = whatever…..

JW

Inderdaad…wat een nieuws! Betere titel zou zijn geweest: Fonq maakt website nu pas responsive.

nr

Hopelijk starten ze dan vanuit mobile first.
Of komt dat over vijf jaar?

@emerce, je zou verwachten dat de journalistieke zomerdip nu toch wel voorbij is.

JP

Jemig, heftig. Nu gaat de concurrentie vast snel volgen. Ze kunnen nu niet meer om responsive heen. Dit zou maar zo de trend van 2016 kunnen worden… GAAP!!!

Jouke

Mocht je iets meer achtergrond willen over de technische vernieuwingen, dan biedt dit bericht misschien wat meer informatie. http://www.netivity.nl/fonq

Marwin Dekkers

Ongelofelijk dat je ziet dat grote merken nog steeds grote basisfouten maken samen met hun professionele E-commerce leveranciers die fiks leiden tot kleine conversie en kleinere winkelmandjes, dat begrijp ik dus niet (oa rode call-to-action bestelbuttons, geen bestelklik op eerste pagina productoverzicht, na elke bestelling direct naar winkelmandje, etc. etc.). Verder moeten nog heel veel grote merken de overstap naar responsive maken, dus zo timing is nog steeds perfect. Fonq. Succes!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond