Deel dit artikel
-

Ford bindt klanten met innovatiehubs

Autofabrikant Ford start een uitgebreid loyaliteitsprogramma, dat in Europa eerst in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk wordt uitgerold. Ook worden wereldwijd innovatiehuis geopend. Dat vertelde CEO Mark Fields maandag op het Mobile World Congress.

“Onze klanten brengen al gauw 900 uur per jaar in onze auto’s door, maar de dealers spreken ze hooguit een paar uur per jaar.”

En dat moet veranderen. Ford heeft goed gekeken naar (online) loyaliteitsprogramma’s van TripAdvisor, Amazon, Burberry, Nike en Tesla en daarvan geleerd. Een loyaliteitsprogramma genaamd FordPass moet de band met de Ford-automobilst versterken, evenals FordHubs, innovatiecentra die klanten vertellen hoe Ford de toekomst van mobiliteit ziet. Een van die hubs komt in Londen te staan. Andere hubs zijn gepland in New York. Sjanghai en San Francisco.

Er wordt voor FordPass samengewerkt met partners als het Duitse autodeelbedrijf Flinkster en BP. Wie tankt via FordPass hoeft niet bij BP zelf af te rekenen. Eerder was er al samenwerking met McDonalds en 7-Eleven. Via online databank Parkopedia kunnen leden een parkeerplaats zoeken, Ford werkt ook aan slimme navigatietechnologie die de gebruiker naar lege parkeerplaatsen geleidt.

Ford maakte ook bekend dat het zijn investeringen in zelfrijdende auto’s en slimme hulpsystemen. De  technologie moet er bijvoorbeeld voor zorgen dat de auto tijdig remt in druk verkeer of hulp biedt wanneer er een probleem biedt.

In Barcelona demonstreert het Amerikaanse bedrijf een opgefriste Kuga, inclusief besturing met spraakopdrachten in spreektaal, ondersteuning bij het wegrijden tijdens fileparkeren en de waarschuwing voor naderende auto’s bij het achteruitrijden uit een parkeerplek.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond