Deel dit artikel
-

Fors hogere betaalvolumes bij Adyen

Adyen heeft in de eerste helft van dit jaar fors hogere betaalvolumes en omzetten gerealiseerd. Het betaalvolume kwam uit op 619,5 miljard euro, goed voor een groei op jaarbasis van 45 procent.

Bij Digital stegen de volumes met 50 procent en bij Unified Commerce met 29 procent. Bij Platforms steeg het betaalvolume met 59 procent. Exclusief eBay was er zelfs sprake van een groei van 91 procent.

De omzet trok met 24 procent op jaarbasis aan tot 913,4 miljoen euro. Onder de streep restte een winst van 409,6 miljoen euro tegen 282,2 miljoen euro een jaar eerder.

De EBITDA bedroeg 423,1 miljoen euro, een stijging van 43 procent op jaarbasis.

Adyen wil in de periode 2024 tot en met 2026 de omzet jaarlijks nog steeds met ruim 20 tot bijna 30 procent laten groeien.

Adyen kondigde vandaag een nieuwe samenwerking aan met BMW Group. De integratie van Adyens point-of-sale (POS)-oplossingen in het BMW-ecosysteem stelt de BMW Group nu in staat om ook fysiek, bijvoorbeeld in BMW Welt en het BMW Museum, een ‘hoogwaardige betaalervaring’ te bieden aan klanten.

Adyen is al jarenlang de vaste betaalpartner van de BMW Group voor wereldwijde e-commerce in 36 landen. Adyen verwerkt creditcardbetalingen voor de ConnectedDrive Store in Europa, Australië, Maleisië, Singapore, Korea, Japan en Brazilië.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond