Deel dit artikel
-

Forse stijging bestedingen zoekmarketing

De bestedingen aan zoekmarketing zullen de komende tijd wereldwijd fors stijgen. In Europa loopt vooral Engeland voorop, zo blijkt uit onderzoek van EfficientFrontier.

Het Amerikaanse onderzoeksbedrijf inventariseerde de uitgaven in het vierde kwartaal van 2011 en die waren bijna overal gunstig, deels natuurlijk ook vanwege de feestdagen. In de VS groeiden de uitgaven met 19 procent, in Engeland met 10 procent. In Europa scoorden Frankrijk en Duitsland hoog, maar Engeland blijft de belangrijkste markt.

Volgens EfficientFrontier leverden kliks bij Yahoo/Bing de beste resultaten op. Het marktaandeel van Google groeide echter nog altijd met 2,5 procent. Sterker nog: Google domineert de markt voor mobiele zoekadvertenties met 96 procent, waar Yahoo/Bing genoegen moet nemen met 4 procent.

Het aandeel Cost per Click (CPC) nam met 5 procent af door de komst van mobiel adverteren, waar adverteren goedkoper is. De uitgaven aan zoekmarketing op mobiel namen dan ook toe met 7 tot 8 procent.

Facebook begint een belangrijke speler te worden als het om adverteren gaat. Maar de belangrijkste trend, volgens EfficientFrontier, is de groei van mobiel adverteren. Die maakt 16 tot 22 procent deel uit van alle betaalde kliks eind dit jaar. CPC’s nemen in zijn algemeenheid verder af met 4 procent. In de VS gaan de uitgaven verder omhoog, al kan kunnen de economische condities in Europa roet in het eten gooien. Yahoo/Bing zal belangrijker worden, net als Facebook.

Deel dit bericht

1 Reactie

Leon

Wat een te grote nadruk op Yahoo/Bing terwijl zij slechts 4% uitmaken vd advertentiemarkt en Google nog steeds groeiende is in marktaandeel. Ik snap ook niet waar het eerste deel van de afsluitende zin ‘Yahoo/Bing zal belangrijker worden’ op gebaseerd is.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond