Deel dit artikel
-

Fox Kids wil online winkelcentrum voor kinderen

Fox Kids Europe (FKE) heeft een overeenkomst gesloten met online retailer myTaxi , een dochter van Affinity Internet Holdings. De twee bedrijven gaan samenwerken in de ontwikkeling van een online winkelcentrum en virtuele portemonnee voor kinderen. De overeenkomst met myTaxi is de eerste die FKE aangaat op het gebied van e-tailing.

Het winkelcentrum zal producten aanbieden die speciaal zijn afgestemd op kinderen in de leeftijdsgroep van 6 tot 12 jaar, de doelgroep van FKE. De kinderen en hun ouders kunnen op verschillende manieren de virtuele portemonnee bijvullen, bijvoorbeeld via creditcards, cheques en doorlopende opdrachten. Tijdens de tweede ontwikkelingsfase kunnen de gebruikers digitaal online amusement-content kopen op basis van pay-per-play of door middel van een abonnement via een FKE-website.

Het winkelcentrum en de virtuele portemonnee halen hun inkomsten hoofdzakelijk binnen uit opdrachten en betalingen van geïntegreerde detailhandelaars. De virtuele portemonnee en het winkelcentrum voor kinderen worden vanuit het online winkelplatform ontwikkeld en door FKE gepromoot via haar kanalen, waarmee de zender ruim 20 miljoen huishoudens bereikt, en via haar 10 websites.

De virtuele portemonnee zal naar verwachting nog vóór het eind van het jaar in het Verenigd Koninkrijk gebruiksgereed zijn en volgend jaar in de rest van Europa beschikbaar komen. Eerst in smalband, en vervolgens op WAP, breedband en iTV. Ook is Fox Kids Europe van plan kinderen via websites van derden toegang te bieden tot de virtuele portemonnee en het winkelcentrum.

Uit een onderzoek naar het online gedrag van kinderen dat in opdracht van FKE is uitgevoerd, bleek dat kinderen veel meer geneigd zijn tot online bestedingen dan hun ouders. De voornaamste redenen dat kinderen tot dusver slechts met mate online bestedingen hebben gedaan, zijn onder meer de moeilijkheid om het gewenste product te vinden en het ontbreken van een mechanisme waarmee ze zelfstandig aankopen kunnen doen.

58% van de kinderen die tegenwoordig online aankopen doen, maken gebruik van de creditcard van één van de ouders, aldus het onderzoek. De helft van de kinderen heeft interesse voor het bezit van een online portemonnee. Ook de ouders staan volgens Fox Kids merendeels achter het idee van een online portemonnee, op voorwaarde dat ze erop kunnen toezien. Zowel ouders als kinderen tonen zich bereid de online portemonnee maandelijks bij te vullen met maarliefst 15 tot 20 Pond.

Ouders die tegen online aankopen van hun kinderen waren gekant, gaven onder meer als reden op dat ze bang zijn dat hun kind de waarde van geld niet beseft en er onverstandig mee zal omspringen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond