Deel dit artikel
-

FOX Sports claimt primeur met Dynamic Ad Insertion

Sinds de start van het nieuwe Eredivisieseizoen kunnen abonnees van FOX Sports die online naar de zender kijken andere reclameblokken zien dan op het grote scherm. Met dynamic ad insertion (DAI) worden de reclameblokken zo gevuld dat ze voor de kijker relevanter zijn. FOX Sports 1 claimt de eerste zender in Nederland te zijn die gebruik maakt van DAI.

DAI is het plaatsen van digitale advertenties in een live tv-stream. Gebruikers die via de app of website van FOX Sports live naar de zender kijken, krijgen daardoor andere commercials te zien. De consument krijgt een gerichtere boodschap te zien, waardoor adverteerders hun doelgroep beter zouden kunnen bereiken.

Het FOX Sports-team is twee jaar geleden gestart met de ontwikkeling en implementatie van Dynamic Ad Insertion. Partners zijn Yospace, NEP, Deltatre, Triple en RTL BrandDeli.

De techniek waarmee de commercials worden vervangen komt gedeeltelijk van Yospace, onderdeel van RTL Group. RTL BrandDeli is verantwoordelijk voor de spot- en online reclameverkoop van FOX Sports.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

1 Reactie

Hihihaha

Haha, die “primeur” had hardwell ook ooit eens in 2016 in de vorm van een blockchain.

Hoor je nu niks meer over…..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond