Deel dit artikel
-

FrieslandCampina, NS, Corendon en RapidSugar winnaars DDMA Email Awards 2018

FrieslandCampina, NS, Corendon en RapidSugar zijn de winnaars DDMA Email Awards 2018. FrieslandCampina won in de categorie beste E-mail Campagne. Corendon in de nieuwe categorie Single Shot en Kim de Klerk van NS Internationaal werd bekroond tot E-mail Professional.

In de lifecycle campagne Eurosparen stimuleert FrieslandCampina klanten na aankoop van een product via de verpakking om deel te nemen aan het Eurosparen-programma. Zij werden daarna onderdeel van een gepersonaliseerde e-mailcampagne. Zo werden merk, geslacht en appgebruik meegenomen als input voor persoonlijke en relevante e-mails.

Inmiddels telt het Eurosparen-programma ruim een miljoen leden die aantoonbaar meer uitgeven aan FrieslandCampina-producten dan niet-leden.

Voor de jury zat de kracht van de inzending van Corendon vooral in vernieuwing. De jury was gecharmeerd van de slimme inzet van e-mail in combinatie met marketing automation en artificial intelligence.

Corendon ontwikkelde in eigen huis een systeem waarmee zij voorspelde waar klanten met vakantie naartoe willen.

De jury koos unaniem voor Kim de Klerk (NS International) als winnaar van de E-mail Professional van het Jaar Award 2018. De Klerk denkt volgens de jury vanuit klantperspectief en zoekt, gedreven door klantdata en klantfeedback, voortdurend naar verbetering.

De uitreiking van de awards vond plaats tijdens de DDMA Email Summit op 21 juni in de Kromhouthal in Amsterdam.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond