Gaming trekt weer aan voor Tencent
Tencent zag zijn omzet met 8 procent toenemen dankzij de aantrekkende gamingmarkt. De eigenaar van WeChat realiseerde een omzet van 161,12 miljard yuan (22,5 miljard dollar) in het kwartaal dat eindigde op 30 juni. Analisten hadden een omzet van 160,77 miljard yuan verwacht.
De kerngamingactiviteiten van Tencent hadden sinds vorig jaar te maken met tegenwind, waarbij de omzet van China sinds het vierde kwartaal van vorig jaar twee opeenvolgende kwartalen daalde (pdf).
De markt vertoont nu tekenen van herstel, geholpen door de release van de langverwachte Dungeon & Fighter Mobile-titel die nu al een maand de hitlijsten van iOS domineert.
Voor het kwartaal van april-juni stegen de binnenlandse gaming-inkomsten van Tencent met 9 procent tot 34,6 miljard yuan, terwijl de internationale gaming-inkomsten ook met 9 procent stegen tot 13,9 miljard yuan.
Dochter WeChat lag onlangs op ramkoers met Apple. WeChat ontloopt al enige tijd Apples betaalbeleid op iOS. Ontwikkelaars buiten de EU worden verplicht om het officiële betaalsysteem van de App Store te gebruiken. Het is hen niet toegestaan om een eigen betaalsysteem te implementeren.
Het gros van de betalingen in het Chinese WeChat verloopt gewoon via Apples betaalsysteem. Dat geldt echter niet voor de zogeheten mini-games. Moeder Tencent moet nu een belangrijk in-app-chatsysteem, dat wordt misbruikt om betalingen via externe links te accepteren, uitschakelen. Tencent is dat echter niet meteen van plan.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond