Deel dit artikel
-

Gamingbedrijven profiteren van corona

Gamingbedrijven hebben het dankzij corona afgelopen kwartaal zeer goed gedaan. Er werd meer gespeeld dan ooit.

Activision Blizzard (onder meer Call of Duty en World of Warcraft) zette het afgelopen kwartaal 1,79 miljard dollar om, minder dan de 1,8 miljard van vorig jaar, maar beter dan analisten hadden ingeschat. De winst per aandeel bedroeg 0,65 dollar, iets lager dan in 2019, maar dat komt door belastingen en doordat iets minder advertenties werden verkocht.

De nieuwe titel Call of Duty: Warzone verscheen op 11 maart, net voor de lockdown van de Verenigde Staten. In zijn eerste maand werd de gratis game 50 miljoen keer gedownload.

Het aantal spelers voor de mobiele games van dochterbedrijf King (Candy Crush) bedroeg 273 miljoen. Blizzard had 32 miljoen maandelijkse actieve spelers en Activision 102 miljoen.

Electronic Arts zette in het afgelopen jaar 5,5 miljard dollar om, 12 procent meer dan een jaar geleden. De winst over het vierde kwartaal van het gebroken boekjaar bedroeg 3 miljard dollar.

De omzet over het afgelopen kwartaal bedroeg 1,3 miljard dollar en de winst 418 miljoen.

Het gros van de omzet betrof digitale titels. Grote successen waren Madden NFL 20 en Apex Legends. Star Wars Jedi Fallen Order heeft alleen al 10 miljoen unieke spelers.

Electronic Arts heeft voor 2020 14 games in de planning.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond