Deel dit artikel
-

Gap: negatieve cijfers zonder online

De groei van het online kanaal redt het financiële cijfers van kledingmerk Gap. De omzet van de webshops groeide met dertien procent in het eerste kwartaal. De concernomzet met 1 procent tot 3,8 miljard.

De internetverkopen stegen in de eerste drie maanden van het jaar met 575 miljoen dollar, of dertien procent, ten opzichte van vorig jaar. “Dit volgt op een jaargroei in 2013 van 27 procent. We maken stappen vooruit in de transformatie naar de digitale wereld”, zegt de leiding in toelichting op de kwartaalcijfers (PDF).

Gap realiseert nu 15,3 procent van zijn omzet via internet.

Driekwart van de verkopen vindt plaats in de Verenigde Staten, zes procent in Europa en tien procent in Azië.

De investeringen zijn erop gericht om de online en offline kanalen beter op elkaar te laten aansluiten. Het web, vast en mobiel, zijn gericht op transacties. De fysieke winkels moeten naast de kale verkoopfunctie ook meer merkervaring gaan uitdragen.

In het afgelopen kwartaal werden twintig winkels gesloten en 46 geopend. Het bedrijf heeft wereld 3.575 winkels. Zo’n tien procent daarvan is in handen van franchisenemers.

Foto: Thomas Leuthard (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond