Deel dit artikel
-

Garmin Pay nu officieel in Nederland

Garmin, fabrikant van slimme horloges, introduceert samen met Mastercard en FitPay de betaaldienst Garmin Pay in Nederland. Garmin-gebruikers kunnen betalen met hun smartwatch, wanneer zij een Maestro betaalpas hebben van een van de diverse deelnemende Europese banken.

Garmin Pay werd eerder al in november 2017 geïntroduceerd, maar wordt nu ook beschikbaar voor Nederlandse consumenten met de Maestro betaalpassen van ABN AMRO en de Rabobank of een Mastercard creditcard van ICS.

Garmin is daarmee Apple en Google Pay voor. Beide betaaldiensten zijn nog altijd niet beschikbaar in Nederland.

Daar staat tegenover dat het marktaandeel van Garmin horloges nog erg klein is. Wel is Garmin Pay geïntegreerd in tien van de nieuwste Garmin slimme horloges. Alle gebruikers kunnen betalen bij de verkooppunten die beschikken over een betaalautomaat met een NFC (Near-Field Communication) scanner voor contactloze transacties.

Garmin Pay wordt formeel ondersteund door het Token Requester Management Platform van FitPay. Dit platform gebruikt ‘tokenisation’, een beveiligingstechnologie die de rekeninggegevens van kaarthouders vervangt door een unieke digitale identificator (token) om zo zwaarbeveiligde contactloze betalingen mogelijk te maken.

Uit een onderzoek van Mastercard uit februari 2018 blijkt dat ongeveer een kwart van alle Europeanen verwacht de contactloze ‘tap and go’-betaalfunctie van hun smartwatch, -armband, -sleutelhanger of andere ‘wearable’ betaalmiddelen te gaan gebruiken. Het aantal contactloze betalingen met Mastercard en Maestro is namelijk het afgelopen jaar met 145 procent toegenomen.

Deel dit bericht

18 Reacties

Lloyd

Net geprobeerd te activeren op mijn Garmin Fenix 5x plus. Helaas is er nog activatie mogelijk. (ICS MasterCard – ABN AMRO)

Frank

Heb net geprobeerd mijn Vivo-active 3 te koppelen aan Visa ICS kaart, die weer gekoppeld is aan de ING Bank, maar kreeg het bericht dat dit nog niet mogelijk was.

Patrick

Nav betichtgeving in pers de Garmin vivoactive 3 smartwatch gekocht vanwege contactloos betalen met AbnAmro Maestro en ICS Mastercard. Beiden worden (10nov 2018) in praktijk (nog) niet geaccepteerd door de watch

Erwin Boogert - Emerce

Wat lukt niet bij de inschrijving, aanmelding, koppeling?

Patrick

Bij het koppelen van de AbnAmro en ICS kaarten (vullen portemonnee) volgt na validatie de boodschap dat de banken van de betreffende kaarten Garmin Pay niet ondersteunen. Ik heb ondertussen zowel met AbnAmro als ICS contact opgenomen. Zij bevestigden beiden dat ze Garmin Pay inderdaad nog niet ondersteunen maar dat ze het wel gaan ondersteunen. Beiden echter konden/wilden niet zeggen vanaf wanneer. AbnAmro gaf aan misschien nog voor de feestdagen 2018. Niets concreets dus helaas.

Erwin Boogert - Emerce

Duidelijk, dankjewel.

Rob

Bij mij geeft de Garmin App aan dat bij Rabo maestro nu en mastercard binnenkort worden ondersteund. Als ik een maestro pas wil toevoegen moet ik echter een cvc code opvoeren en kun je geen IBAN nummer invoeren

René - Garmin Nederland

Hoi Rob, de Rabobank betaalpas (Meastro) kun je al activeren in Garmin Pay. Je hebt hiervoor je zogenoemde kaartnummer nodig. Deze staat niet op de pas. Waar je je Rabo kaartnummer kunt vinden zie je op https://www.rabobank.nl/smartwatch .
Het veld cvc-nummer kun je overslaan. Succes. Groeten, René

Bob

Ik heb de pas gekoppeld en mijn eerste betaling ermee gedaan, dit werkt top!
Ik lees dat er geen limiet is van 25 euro (zoals op je bankpas).

Maar waar ik benieuwd naar ben is dat ik als bij contactloos betalen met mijn pas af en toe de pas toch in de kaartlezer moet plaatsen en mijn pincode moet invoeren, dit hoeft bij betalen met mijn smartwatch nooit?
Met andere woorden, eenmaal gekoppeld aan mijn horloge kan ik altijd zonder pas op pad en betalen?

Patrick

Hoi Bob,
Daar ben ik ook benieuwd naar. Zou de toegevoegde waarde van een sporthorloge waar je contactloos mee kan betalen stevig ondergraven als je dan alsnog steeds je pasje(s) mee moet nemen. Inhoudelijk/functioneel verwacht ik eerlijk gezeg ook niet dat een pasje nog nodig zal zijn aangezien er in tegenstelling tot een plastic pasje op de ‘watchportemonnee’ een beveiliging zit middels een code die voldoende beschermt bij verlies of diefstal. Ik vermoed dan ook dat het banksysteem dusdanig is ontworpen dat in geval van een ‘Garmin payment’ nooit om een pas gevraagd zal worden. Maar ja, is slechts mijn verwachting… Ben benieuwd

PII

Ik probeer op mijn Fenix 5 plus de Rabo pas te activeren. Ik kan de instructie van de Rabobank volgend de hele procedure doorlopen maar uiteindelijk wordt de kaart helaas niet in het horloge toegevoegd aan de portemonnee. De Rabobank heeft beloofd hierin ondersteuning te leveren dus afwachten.

VerslaggEvert

Zelfde issues als PII, maar dan met de fenix 3 HR. In de app is onder dit device de wallet niet te vinden, en op de garmin site ( https://explore.garmin.com/nl-NL/garmin-pay/ ) wordt gemeld dat er maar een paar modellen dit onersteunen, waaronder dus niet de mijne.

René Dijk - Garmin Nederland

Hoi, ik kom heel wat vragen tegen. Zowel de Maestro betaalpassen van Rabobank en ABN AMRO moeten gewoon werken. Ook de ICS Mastercards werken in Garmin Pay. Dit zijn o.a. de Mastercards van ABN AMRO en de Bijenkorf (en sommige ANWB credicards).
VISA kaarten en andere betaalpassen werken helaas nog niet.
Het klopt dat je ook bij bedragen boven de € 25,- niet meer je pincode op de terminal hoeft in te voeren. De pincode heb je namelijk al ingevoerd op je Garmin smartwatch. Elke betaling wordt dan al gezien als een “contactloze betaling met pincode”. Sommige banken kunnen wel een limiet zetten op betalingen met je wearable. Raadpleeg hiervoor de voorwaarden van je bank.

PII

Beste René Dijk, verondersteld Garmin hier dat de gebruiker een fout maakt waardoor de pas niet in het horloge wordt toegevoegd ? Dan stel ik hierbij voor dat Garmin mijn Fenix 5 plus inregeld. De verzendkosten zijn dan uiterraard voor mijn rekening.

René Dijk - Garmin Nederland

Hoi PII, Als de Rabobank al heeft aangegeven dat ze er naar aan het kijken zijn dan komt het vast goed. Er zijn een paar uitzonderingen/situaties waarbij het wat moeizamer gaat en waarbij contact met de betreffende bank inderdaad noodzakelijk is. Ik zou dus nog even de reactie van de bank afwachten. Gr, René

Bob

Ik gebruik het nu vanaf 18 november, het werkt echt perfect, code is niet nodig.
Wallet wordt netje gelocked als de hs weg gevallen is (horloge af) en om de zoveel uur.
Erg blij met deze functionaliteit 🙂

PII

Het was een zware bevalling maar het kind is geboren. Kort gezegd: Alles werkt. Dank aan de Rabobank. Super!

ChillindoO

Hallo, heeft u een idee wanneer ING met dit soort contactloos betalen gaat werken?

Ben erg benieuwd naar een smartwatch die dat kan 🙂

Mvg

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond