Deel dit artikel
-

Gartner publiceert hypecycle Digital Workplace

Werknemers moeten digitaal behendiger worden om mee te kunnen in een wereld met steeds complexere vraagstukken en zaken als kunstmatige intelligentie. Om dit inzichtelijk te maken, publiceert Gartner een hypecycle voor het kantoor.

De marktonderzoeker richt zich met zijn nieuwe publicatie vooral op de directeuren Informatie, IT en Techniek van middelgrote en grote bedrijven. “Zij moeten anticiperen hoe trends in zakendoen, maatschappij, technologie en informatie zich ontwikkelen en welke impact dat kan hebben.”

Matt Cain van Gartner vervolgt: “Mensen zullen ook in de toekomst centraal staan op de werkvloer, al worden ze daarbij wel ondersteund door intelligente software en machines als collega’s.”

Zijn hypecycle laat zien zaken als collegiale robots, machines die mee vergaderen en geavanceerde data-ontdekking het niveau van een echte hype nog moeten bereiken. Daarna komt de desillusie. Uiteindelijk, en dat is een proces van jaren, beginnen CIO’s en werknemers de werkelijke toegevoegde waarde van alle digitale noviteiten in te zien.

Foto: Logan Ingalls (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond