Deel dit artikel
-

Gartner: verkoopbudget omlaag dankzij digitale marketing

Ruim 22 procent van door Gartner geraadpleegde topmarketeers zeggen dat zijn het verkoopbudget hebben kunnen verlagen omdat met digitale marketing betere verkoopresultaten werd bereikt.

Het budget dat bedrijven beschikbaar willen stellen voor digitale marketing gaat dit jaar dan ook verder omhoog, zeker tien procent meer ten opzichte van 2013. Dat schrijft Gartner in zijn Digital Marketing Spending-rapport. De uitgaven aan digitale marketing stegen al flink in 2013, zelfs met twintig procent.

Ruim tien procent van hun jaaromzet geven bedrijven gemiddeld uit aan marketingactiviteiten. Daarvan gaat momenteel 3,1 procent naar digitale marketing. In 2012 bedroeg het percentage 2,6 procent. Van de respondenten gaf 11 procent aan ruim de helft van het marketingbudget te hebben gereserveerd voor digitale activiteiten.
Het meeste budget gaat naar adverteren op digitale platformen.

Voor het onderzoek werden 285 ‘topmarketeers’ geraadpleegd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond