Deel dit artikel
-

Gaspedaal.nl introduceert cpc-model

De autozoekmachine Gaspedaal.nl van uitgeverij TMG introduceert een nieuw verdienmodel, een waarbij autoverkopers pas betalen als een belangstellende klant naar hun site doorklikt.

De ‘Google voor auto’s’, zoals Gaspedaal zijn dienst graag zelf mag omschrijven, heeft een optisch kleine verandering gekregen. Voor de aangesloten dealers is hij echter van significante betekenis. Zij krijgen namelijk de optie om bij een auto-advertentie een link op te nemen naar hun eigen site.

“Dat komt vanuit vraag van de dealermarkt zelf”, licht Rogier Smulders van Gaspedaal.nl toe. “Ze zijn het beu om abonnementsgeld te betalen en op pagina’s met zoekresultaten concurrentie te hebben van andere bedrijven. Nu kunnen ze de potentiële klant direct doorloodsten naar hun eigen site, direct naar de productpagina.”

De cpc-prijs is een vast bedrag van zeventien cent.

Deze nieuwe acquisitieoptie betekent wel dat dealers hun internetmarketingpraktijk goed moeten inrichten. Ze moeten de analytics op orde hebben om te zien welke potentiële klant wat wanneer doet. Bovendien moeten ze de paden naar conversiepunten als een inschrijving voor een nieuwsbrief of aanvragen van een proefrit goed inrichten. “Het besef dat dat belangrijk is, groeit in de markt.”

Foto: FaceMePLS (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond