Gebruik flitsbezorgers flink gestegen

De bekendheid met flitsbezorgers is sinds december 2021 met 32 procent gestegen, ruim vier op de vijf Nederlanders is bekend met het fenomeen. Ook blijkt uit de periodieke meting van marktonderzoeksbureau Markteffect dat Gorillas nog steeds het meest bekend is, en maar niet het meeste gebruikt wordt.
Inmiddels is 82 procent van de Nederlanders bekend met flitsbezorging. Onder jongeren van 18 tot en met 34 jaar is flitsbezorging het meest bekend (90 procent). De grootste stijging in bekendheid is te zijn onder de 55-plussers: van 40 naar 77 procent.
Meer dan de helft van de Nederlanders is bekend met de bezorgdiensten Gorillas (61%) en Flink (53%). De bekendheid van overige bezorgdiensten blijft achter, zo is Getir als nummer 3 bekend bij 26 procent van de Nederlanders. De bekendheid van Flink is een stuk harder gestegen (+33 procent) dan die van Gorillas (+19%) en Getir (+15%).
Het gebruik van de bezorgdienst is ook toegenomen in het afgelopen halfjaar, zo heeft in mei 2022 15 procent van de Nederlanders wel eens gebruik gemaakt van flitsbezorging terwijl dit in december 2021 nog 11% was. Het blijkt dat voornamelijk mannen en jongeren van 18 tot en met 34 jaar gebruik maken van de diensten.
Ondanks dat Gorillas het meest bekend is, blijkt Flink het meest gebruikt te worden. Zo geeft 52 procent aan Flink te gebruiken, 50 procent Gorillas en 24 procent Getir. Voornaamste redenen om gebruik te maken van flitsbezorgers zijn het niet de deur uit hoeven (44%), de snelheid (44%) en gemak (41%).
Het aantal mensen dat waarschijnlijk dan wel zeker gaat bestellen via een flitsbezorgservice is ten opzichte van december 2021 met 8% gestegen naar 27 procent.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond