Deel dit artikel
-

Getroffen horeca start campagne rond waardebonnen

De Nederlandse horecabranche heeft het initiatief Help de Horeca in het leven geroepen. Door online een waardebon te kopen, die later verzilverd kan worden, krijgen ondernemers dit zwaar zijn getroffen door het coronavirus op dit moment toch de broodnodige inkomsten binnen.

Horecaondernemers hebben volgens Horeca Nederland te maken met een omzetdaling van meer dan 50 procent, terwijl hun vaste kosten gewoon doorlopen. Dat leidt tot acute liquiditeitsproblemen.

Om de coronacrisis het hoofd te bieden, bezorgen sommige Brabantse sterrenrestaurants luxe menu’s gewoon tot aan de deur of bereiden ze het eten zelfs in de keuken. Bij sommige peperdure restaurants doen ze dat voor een spotprijs, meldt Omroep Brabant.

Via het nieuwe platform helpdehoreca.nl kunnen waardebonnen aangeschaft worden door ‘iedereen die de horeca in Nederland een warm hart toedraagt’.

Horeca Nederland lanceert daarnaast ook een online platform via Facebook, waarop iedereen zijn eigen ervaringen en initiatieven kan delen. ‘HorecaHelpt biedt een plek om vraag en aanbod samen te brengen, ideeën te delen en met elkaar het gesprek aan te gaan.

In Vlaanderen heeft DinnerGift samen met andere startups binnen Start it @KBC en lokale bedrijven Let’s Support opgericht. Dit platform moet in moeilijke tijden meer zekerheid bieden met de lancering van een online waardebon.

De Vlaamse campagne gaat overigens verder dan de horeca. Ook juweliers, bloemisten en yogastudio’s kunnen gebruik kunnen maken van DinnerGift.

De Amsterdamse internetondernemer Patrick Wilson is inmiddels de website Restaurantthuisbezorgd.nl getart voor horecaondernemers die maaltijden aan huis willen bezorgen (en zich niet willen aansluiten bij Thuisbezorgd).

Daarnaast wordt het platform ingezet om werkloosheid onder horecapersoneel verder tegen te gaan. Vraag en aanbod wordt bij elkaar gebracht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond