Gids bvA en VIA biedt hulp bij waarborgen consumentenprivacy

Branche-organisaties bvA en VIA hebben een praktische gids gelanceerd die online marketeers helpt om te zorgen voor een goede bescherming van de consumentenprivacy.
Met de Privacy & AdTech gids voor marketeers willen zij bijdragen aan een gezond digitaal medialandschap, dat ‘veilig is voor consumenten en voor merken’.
Recente uitspraken van privacy-toezichthouders dat veelgebruikte systemen zoals Google Analytics en het Transparency & Consent Framework (TCF) in strijd zijn met de privacywet AVG, zetten het vertrouwen in online reclame volgens bvA en VIA onder druk en leiden tot veel vragen bij alle spelers in de digitale keten.
Ontwikkelingen als die rondom TCF en Google Analytics maken het nog urgenter dat iedereen binnen de advertentiesector goed op de hoogte is van de geldende wetgeving in dit complexe speelveld, aldus Saskia Baneke, Directeur van VIA Nederland.
De Privacy & AdTech gids kwam tot stand vanuit de industriebrede bvA VIA Werkgroep Privacy. Aan de hand van zeven focuspunten beschrijft het document aan welke wet- en regelgeving een adverteerder moet voldoen om de privacy van zijn consumenten goed te beschermen. Zo is er uitgebreid aandacht voor de watch-outs en werking van het ‘Real Time Bidding’ systeem, third party cookies en de verschillende ‘cookieless’ alternatieven.
De gids is beschikbaar voor de leden van bvA en VIA en zal regelmatig van updates worden voorzien om aan te sluiten bij de laatste ontwikkelingen in de privacy wetgeving.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond