Deel dit artikel
-

Glossybox Nederland op het hakblok

Glossybox reorganiseert en staakt de activiteiten in Italië, Polen en Brazilië. Over Nederland en Spanje moet nog worden besloten. Brigitte Wittekind zal daar niet meer over gaan, want zij verlaat het bedrijf dat ze hielp oprichten.

Een kleine drie jaar na de lancering van Glossybox trekt directeur Charles von Abercron de teugels wat strakker aan. Zijn bedrijf, dat via abonnementen dozen met cosmetica verkoopt, is met 250 medewerkers vanuit Berlijn in meer dan een dozijn landen actief. Om de focus niet te verliezen, sluit hij een aantal filialen. Over Nederland moet worden besloten.

In interviews met Duitse media zegt Von Abercron dat het bedrijf geen grote verliezen, noch grote winsten maakt. Met de reorganisatie wil hij de vetrandjes van de organisatie wegsnijden om van een snelle starter een gezonde groeier te maken.

Glossybox is een bedrijf waar vrouwen tegen een vast bedrag per maand een verrassingsdoos met cosmetica thuisbezorgd krijgen. Modemerken gebruiken dit soort diensten om nieuwe producten onder de aandacht te brengen, in de hoop dat de ontvangers naar de winkel gaan om er meer van te kopen.

Het Nederlandse filiaal van Glossybox was vanochtend niet bereikbaar voor commentaar.

De onderneming werkt met zo’n 55 miljoen euro groeikapitaal van Rocket Internet en Kinnevik. Medeoprichter Brigitte Wittekind verlaat Glossybox en krijgt een betrekking elders bij Rocket Internet.

Foto: veanad (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond