Deel dit artikel
-

Glossybox: zestig procent bezoek via mobiel

E-commercesite Glossybox claimt dat fors meer dan de helft van zijn sitebezoekers via een mobiele drager binnenkomt. De belangrijkste activiteiten van het bedrijf spelen zich echter tussen cosmeticamerken en de brievenbus af.

Zestig procent van de bezoekers van Glossybox, actief in vijfiten landen, komt daar via een telefoon of tablet. Dat is een gemiddelde. In de wat meer mobiel ontwikkelde landen, zoals Engeland, Zweden en Nederland, loopt dat op tot zeventig procent.

Een steekproef onder 22.000 bezoekers vormt de basis van deze mobiele uitspraken. Het van oorsprong Duitse bedrijf maakte deze cijfers eind vorige week bekend nadat het eerder zijn site vernieuwde. Bij het redesign is gekozen voor een ‘mobile first’-strategie. Eerst werd de mobiele site ontworpen, met opschaling naar tablet en dan naar desktopschermen. Naarmate er meer schermruimte is, kan Glossybox meer elementen tonen.

Welke effecten deze optische en functionele verandering op de omzet heeft, houdt directeur Charles van Abercron voor zich. Glossybox is qua concept ook wat anders dan reguliere webwinkels. Het bedrijf verkoopt geen producten, maar abonnementen.

Voor een tientje per maand krijgen de abonnees een doosje cosmetica van bekende en minder bekende fabrikanten opgestuurd. Glossybox doet de selectie. De klant wordt iedere maand verrast. Voor de merken is het een manier om in direct contact met de consument te komen.

Glossybox is bijna twee jaar oud, bedient maandelijks zo’n tweehonderdduizend klanten en werkt onder meer met kapitaal van de Russische miljardair Leonard Blavatnik.

Foto: Kanko (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond