Deel dit artikel
-

Glossybox: zestig procent bezoek via mobiel

E-commercesite Glossybox claimt dat fors meer dan de helft van zijn sitebezoekers via een mobiele drager binnenkomt. De belangrijkste activiteiten van het bedrijf spelen zich echter tussen cosmeticamerken en de brievenbus af.

Zestig procent van de bezoekers van Glossybox, actief in vijfiten landen, komt daar via een telefoon of tablet. Dat is een gemiddelde. In de wat meer mobiel ontwikkelde landen, zoals Engeland, Zweden en Nederland, loopt dat op tot zeventig procent.

Een steekproef onder 22.000 bezoekers vormt de basis van deze mobiele uitspraken. Het van oorsprong Duitse bedrijf maakte deze cijfers eind vorige week bekend nadat het eerder zijn site vernieuwde. Bij het redesign is gekozen voor een ‘mobile first’-strategie. Eerst werd de mobiele site ontworpen, met opschaling naar tablet en dan naar desktopschermen. Naarmate er meer schermruimte is, kan Glossybox meer elementen tonen.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!