GLS Netherlands introduceert Spotlight voor advertenties binnen Track & Trace

Pakketdienst GLS Netherlands introduceert Spotlight, een nieuw advertentieplatform waarmee bedrijven op de drukbezochte Track & Trace-pagina kunnen adverteren. Het door GLS ontwikkelde Spotlight biedt adverteerders de mogelijkheid om dagelijks tienduizenden unieke gebruikers te bereiken, en bovendien gericht specifieke doelgroepen aan te spreken.
De ervaring leert dat ontvangers per dag verschillende keren op de Track & Trace-pagina kijken om hun pakketstatus te volgen. De gegarandeerd hoge bezoekersaantallen, met een zeer divers publiek, en hoge retentiewaarde maken GLS-info een aantrekkelijke advertentiemogelijkheid. Dat uit zich volgens GLS in click-through rates tot 7 procent.
GLS heeft niet gekozen voor traditionele bannering, maar voor een in het oog springende full-screen layout. Daarbij is ervoor gezorgd dat de advertenties de gebruikerservaring niet in de weg zitten. Spotlight werd eerder geïntroduceerd in Duitsland en wordt nu in Nederland uitgerold.
In de toekomst wil GLS zijn advertentieplatform uitbouwen met nieuwe mogelijkheden op basis van klantfeedback, waaronder meer geraffineerde targetingmogelijkheden en andere verbeteringen van de gebruikerservaring.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Lukas van Gelderen
Weet iemand of dit qua GDPR wetgeving toegestaan is? Als je geen opt-in geeft voor marketing emails maar dan in een transactionele email van een derde partij wél advertenties voorgeschoteld krijgt.
Lijkt mij niet wenselijk, helemaal omdat je als consument uberhaupt geen directe relatie aangaat met een pakketvervoerder als je ergens iets besteld.
Han Verstraaten
Nee, dit mag niet zomaar:
“Transactional emails from a third party (e.g., shipping carrier) are still covered by data protection and marketing laws. If the email only contains necessary transactional content (e.g., tracking info), it is permitted without opt-in. If the third party includes advertisements, this likely qualifies as direct marketing, which requires opt-in consent from the recipient.”