Deel dit artikel
-

GLS rolt mondiale rebranding uit

Het internationale logistieke bedrijf GLS is begonnen zijn nieuwe merkuitingen te tonen.

De visuele identiteit, inclusief het logo, zijn onderhanden genomen door dentsuACHTUNG! Dat label van Dentsu in Nederland had eerder dit jaar een pitch hiertoe gewonnen.

In de nieuwe uiting valt op dat de gele pijl is verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor een gele punt. Het kleurenpalet bestaat uit een vernieuwde versie van het blauw en geel dat het merk jaren voerde.

Gerben van der Zwaard, strategydirector bij dentsuACHTUNG, zegt: “GLS bezorgt datgene waar mensen met een goede reden op zitten te wachten. Dat klinkt misschien vanzelfsprekend, maar in de praktijk lijken veel bezorgdiensten dat dikwijls te vergeten.” Zijn collega Hayley Smith vult aan: “De nieuwe visuele identiteit gebruikt een designsysteem dat gebaseerd is op stippen en pijlen.”

Volgend jaar gaat het Nederlandse bureau ook de wereldwijde introductiecampagne voor GLS verzorgen.

GLS is een dochteronderneming van Royal Mail. Het legt zich binnen de postgroep toe op crossborder pakketvervoer.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond