Deel dit artikel
-

GM pauzeert reclamecampagnes op Twitter

De Amerikaanse autofabrikant General Motors (GM) draait tijdelijk geen reclamecampagnes op Twitter. Het wil eerst duidelijkheid over de plannen van de nieuwe eigenaar.

Of het een narrige sneer naar Elon Musk is, via Tesla een directe concurrent van GM, of oprechte twijfel over reclameplatform Twitter is niet te herleiden.

In een reactie aan CNBC zegt GM dat het met Twitter in gesprek is om een beeld te krijgen van diens plannen onder de nieuwe eigenaar Elon Musk. Tot die tijd vind er wel organische klantenservice plaats via de berichtendienst, maar koopt GM er geen reclameruimte.

De grond voor GM’s twijfel is niet bekend. Sinds de overname van Twitter door Musk, investeerders en een groep banken is er niets wezenlijks aan het productportfolio veranderd. Ook zijn er geen geruchten die wijzen op ingrijpende veranderingen in de reclameproducten. Musk lijkt er vooral veel aan gelegen om de adverteerdersmarkt beter te bedienen omdat daar het grote geld ligt.

Op personeel vlak vinden er wel grote veranderingen bij Twitter plaats. Er komt een grote ontslagronde aan en het zittende personeel is bezig met sollicitaties op hun eigen banen. Dat vertelt een van de nieuwe aandeelhouders, investeerder Ross Gerbrer:

Foto: (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond