Deel dit artikel
-

Gmail gaat bedrijfslogo’s tonen bij geauthenticeerde afzenders

Gmail toont binnenkort bedrijfslogo’s bij afzenders als authenticatie. Hiertoe wordt Gmail Brand Indicators for Message Identification gebruikt.

Bedrijven kunnen hun e-mails laten authenticeren met Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance, kortweg dmarc.

In de smartphoneapp zien gebruikers het logo direct in de inbox, in de webversie moeten gebruikers eerst doorklikken naar een mail.

Het e-mail protocol is een belangrijke wapen in de strijd tegen phishing. Het geeft bedrijven inzage in misbruik van hun e-maildomeinen en stelt hen in staat gespoofte e-mails te blokkeren. Via DMARC kan een nepmail bijvoorbeeld automatisch worden geweigerd.

Uit eerder onderzoek van Mimecast blijkt dat slechts een klein deel (19 procenyt) van de Nederlandse organisaties DMARC heeft geïmplementeerd. Daarmee heeft ons land een achterstand op andere ontwikkelde economieën.

Het verschil met het Verenigd Koninkrijk (21 proxent) is nog gering, maar Duitsland (30%) en de Verenigde Staten (33%) scoren beduidend beter. Wel is 31 procent van de Nederlandse organisaties bezig met de DMARC-implementatie.

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond