Gmail lanceert Inbox
Het team van Googles Gmail heeft een nieuwe maildienst gelanceerd onder de naam Inbox. Die richt zich vooral op het prioriteren van berichten.
De belangrijkste taak van Inbox is om belangrijke en minder belangrijke mails te scheiden, iets dat Gmail tot op zekere hoogte ook al kan. Inbox leert echter meer van het gedrag van gebruikers, en herkent ook de context beter.
Het is niet duidelijk of Inbox uiteindelijk Gmail gaat vervangen. Google schrijft: ‘Als je Inbox gebruikt, zul je snel snel dat het niet aanvoelt als Gmail en dat is het idee. Gmail is er nog steeds, maar Inbox is iets nieuws.”
Het is de vraag of e-mail marketeers er blij mee zijn. Gmail zet commerciële nieuwsbrieven nu al in een aparte folder.
Inbox is nog in een gesloten bètaversie. Testgebruikers worden uitgenodigd door Google.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
peter
Hopelijk werkt het goed!
KoalaBear
Uitnodiging aangevraagd, ben erg benieuwd.
Soms wel erg handig om te zorgen dat een mail pas over een week terugkomt omdat je er de komende week niets aan hebt.