Deel dit artikel
-

Google Analytics uitgebreid voor webshops

Google brengt binnenkort een nieuwe versie van Analytics uit speciaal voor webwinkeliers. Zij kunnen diepere analyses dan ooit gaan maken op looppaden, doorklikratio’s, resultaten van campagnes en dode hoeken in hun winkel.

Tijdens de Google Analytics Summit 2014, eind vorige week, presenteerde Google de nieuwe sectie Enhanced E-commerce. Die laat heel nauwkeurig zien hoe bezoekers door een online shop gaan en op welke punt ze afhaken en wegklikken.

Enhanced E-commerce laat marketeers ook nauwkeurige selecties op hun product-, merk- en gebruikersbestanden maken. Daarnaast kan de gebruiker van Analytics zijn eigen metadata naar het systeem uploaden.

Een noviteit is dat Analytics ook rekening houdt met retourzendingen van afgehandelde maar later herroepen orders.

Mark van Kasteren van Traffic4u bezocht de Google Analytics Summit en doet voor Emerce gedetailleerd verslag van alle nieuwigheden.

Foto: Juhan Sonin (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond