Deel dit artikel
-

Google domineert Emerce 100

Zoekmachinebedrijf Google komt het sterkst naar voren in de Emerce 100, die vandaag is verschenen. In dit jaarlijkse imago-onderzoek naar bedrijven in e-business wint Google in twee van de twintig categorieën.

De Emerce 100 wordt jaarlijks gepubliceerd door vakblad Emerce, op basis van onafhankelijk onderzoek door TNS Nipo onder lezers van Emerce, Management Team en Computable. Dit jaar werkten er 1871 respondenten mee aan het onderzoek.

In tegenstelling tot voorgaande jaren is er ditmaal geen overzichtslijst opgesteld, maar wordt er louter gewerkt met twintig subcategorieën. Dat betekent dat twintig vakspecialisten zich winnaar mogen noemen op hun terrein van specialisatie. Google, als voorbeeld, is de nummer één in de secties Site Statistics (met Google Analytics) en Exploitanten.

Andere bekende categorie-winnaars zijn Strawberries (Full-service internetbureaus), .bone (Online campagnebureaus), Cisco Systems (Telecom) iDeal (Online Payment), HP (ICT-consultancy) en XS4all (ISP)

De partij die het meest voorkomt, is Lectric. het hoofdlabel staat vierde in de categorie Full-service Internetbureaus, sublabel Yourzine eindigt derde en vijfde (E-mailmarketing en Online campagnebureaus) en SearchResult wint zelfs in de categorie Searchmarketing.

Bekijk de Emerce 100 hier, inclusief een verantwoording van de onderzoeksopzet. De papieren editie van de Emerce 100 viel vandaag bij abonnees van Emerce op de mat.

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Tommie Leeflang

Da's wel frappant: wordt LECTRIC genoemd in de top 100 en dan gaan ze hun naam veranderen, zie http://www.youtube.com/watch?v=VHf3DzHAKvw

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond