Deel dit artikel
-

Google Glass is gearriveerd…van Epson

Op Google Glass moet nog worden gewacht, maar de Japanse fabrikant Epson lanceerde op de CES in Las Vegas alweer de tweede generatie binoculaire (twee ogen) see-through multimediabril, kortweg Moverio.

De nieuwe multimediabril borduurt voort op het succes van de voorganger BT-100, maar is half zo groot en is zestig procent lichter dan zijn voorganger.

Draagbare technologie is volgens Epson (vooral bekend van printers en projectoren) de toekomst en een belangrijk groeisegment met een geschatte waarde van meer dan acht miljard dollar in 2017.

De nieuwe Moverio zit bijvoorbeeld vol mogelijkheden voor Augmented Reality, oftewel een ‘digitaal verbeterde blik op de echte wereld’. Met de waarnemingstechnologie, inclusief een front-facing camera, gyroscoop, gps-systeem, kompas en versnellingsmeter, kan de bril de bewegingen van de gebruiker en de wereld om hem heen nauwkeurig bepalen.

Epson claimt het enige betaalbare binoculaire see-through apparaat te hebben dat beelden projecteert in het gehele gezichtsveld van de kijker, dus niet in een hoek, zoals Google Glass. De BT-200 biedt gebruikers een ‘waargenomen scherm’ tot 812 centimeter in HD-resolutie. Ook kunnen 2D- en 3D-films worden bekeken met Dolby Digital Plus-geluid. De BT-200 kan via Bluetooth 3.0, DLNA en Miracast4 ook met andere apparaten zoals smartphones verbonden worden.

Epson levert ook op Android gebaseerde apps via de Moverio Apps Market. De ontwikkellaarssite komt in maart online. Naast de consumententoepassingen kan de BT-200 worden ingezet als visueel hulpmiddel bij training, logistiek, wetenschap, geneeskunde, beveiliging, onderwijs en meer.

De BT-200 is beschikbaar vanaf mei 2014 voor een prijs van 699 euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond