Deel dit artikel
-

Google heeft helft mondiale mobiele reclamemarkt

Google heeft de helft van de mobiele reclamemarkt wereldwijd in handen en samen met Facebook is dat tweederde. De profielensite toont de grootste relatieve groei.

Adverteerders gaven in 2013 voor achttien miljard dollar uit aan reclameuitingen op mobiele kanalen. Dit jaar zal dat bedrag nog eens bijna verdubbelen tot 31 miljard dollar. De consument zit al lang en breed veel en intensief op telefoons en tablets, de reclameafdelingen het bedrijfsleven beginnen nu pas te volgen.

Dat laten cijfers van eMarketer zien. De onderzoeker kijkt in een nieuw rapport naar de huidige stand van zaken op de mobiele markt en geeft zijn projecties op de komende jaren.

Het zijn vooral Facebook en Google die van deze ontwikkeling profiteren. eMarketer denkt dat de profielensite dit jaar 64 procent van zijn jaaromzet op mobiel realiseert en Google 34 procent. Dat komt vooral door het immense bereik van beiden en de targetingopties die ze bieden. In de loop van de tijd zullen specialistischer kanalen ontstaan die adverteerders de mogelijkheid bieden hun budgetten gespreider uit te geven.

Foto: Uncalno (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond