Google houdt Europese campagne voor Assistant

Google is begonnen de Europese consument warm te maken voor stembediening van telefoons en computers. In Duitsland en Frankrijk zijn nu campagnes live om de Google Assistant te promoten.

Nadat Assistant en de hardware onder het Home-label al intensief werden gepromoot op beurzen als CES, SxSW en Mobile World Congress trekt Google nu naar de massamedia. Op 28 mei ging de campagne live in Frankrijk en 4 juni in Duitsland. Naast social media worden ook abri’s en billboards ingezet.

Het lijkt een kwestie van weken voordat de spraakdienst ook in Nederland live gaat. In april zijn praktijktesten gedaan om de laatste kinderziektes te vinden.

Assistant is de app in smartphones die begrijpt wat een gebruiker zegt en daarop reageert. Dat kunnen vragen zijn over weer, verkeer, openingstijden en andere aardse zaken maar ook de bediening van apparaten (licht, thermostaat, etc.) en diensten (taxi, pizzabezorger, e.d.).

Google zet offline massamedia enkel in als het in korte tijd snel veel bewustwording zoekt bij een groot publiek. Dat deed het eerder bij bijvoorbeeld de introductie van de Chrome-browser en bij voice search.

1 Reactie

Gelukkig heb ik geen Apple-mobieltje meer.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug