Deel dit artikel
-

Google kan kranten niet redden

Diensten die moederbedrijf Google niet genoeg opleveren worden zonder pardon aan de kant gezet. Het offline advertentie-programma Print Ads-programma stopt eind februari.

Met Print Ads hoopte het bedrijf voet aan de grond te krijgen in de krantenwereld, maar de dienst had niet de impact waar Google op hoopte en bracht niet genoeg omzet met zich mee.

Eind 2006 lanceerde Google het programma met de mogelijkheid om in 50 kranten te adverteren. Gebruikers van AdWords konden ook een advertentie plaatsen in de printeditie van een Amerikaanse krant. In de loop van de tijd breidde het netwerk uit naar 800 kranten, waaronder de New York Times.

Eerder maakte Google bekend de diensten Google Video, Jaiku, Dodgeball en Google Notebook te stoppen. De economische recessie noopt het bedrijf verschillende onderdelen onder de loep te nemen.

Voor adverteerders die al een campagne hebben lopen plaats Google de advertenties nog tot eind maart.

Het bedrijf zegt te werken aan andere toepassingen voor adverteerders. Zo probeert de zoekmachinegigant zich ook toe te leggen op advertenties voor radio en televisie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond