Deel dit artikel
-

Google: kleine ondernemers slecht vindbaar

Tweederde van de kleine MKB’ers is online slecht vindbaar en een derde heeft niet eens een website. Google brengt daarom een hulpmiddel uit waarmee retailers hun webshop kunnen optimaliseren.

Vanochtend presenteerde het bedrijf in Amsterdam de dienst Grow My Store. Dat is een online scan die een webshop analyseert op 22 variabelen, relevant voor omnichannel retail, en een gratis adviesrapport uitbrengt.

Kim Spalding, Global Product Director Small Business Ads bij Google: “Negentig procent van de bezoekers van een fysieke winkel gaat na een bezoek nog eens naar de website. Het is dus belangrijk dat je goed vindbaar bent. Het merendeel van de ondernemers onderkent het belang van een goede webshop, maar
ze hebben geen tijd of geen idee hoe te beginnen.”

“Met deze online scan en het rapport krijgen ondernemers houvast in de vorm van een takenlijst. Een van de belangrijkste punten, vaak over het hoofd gezien, is de snelheid van je mobiele site. Als de site niet goed inlaadt, klikken bezoekers zo weer weg.”

Deel dit bericht

2 Reacties

Sjoerd

Goed bedoeld maar het merendeel van de MKB bedrijven (juist de onderkant) willen een zo goedkoop mogelijke website met dito hosting pakket. Zolang zij niet meer prioriteit geven aan een snelle en technologisch goed in elkaar stekende website zal er niets gebeuren met deze taken.

Blockchain killer

Ik vind dit maar een verkapt reclame artiekel voor oa google en dat Amsterdamse bedrijf. Tegenwoordig zijn er allemaal prima opties voor kleine ondernemers om een professioneel ogende en goed werkende website te maken die ook niet veel kost en gewoon fatsoenlijk in de google ranking komt.

Wat is het volgende wat jullie gaan aanbevelen? Een app voor koos met zijn timmerwerkplaats?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond